Nelliesmamma

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av nelliesmamma - 6 augusti 2011 23:38


IMORRON smäller det för då drar Hällevikslägret igång för P96orna.


Det här är ett sådant där tillfälle då man önskar att man hade en ANNAN arbetssituation. Alltså att man hade möjlighet att ta ut semester och bara sticka iväg på det där lägret med grabbarna!!


Hahaha, missförstå mej rätt nu när jag menar att jag inte har nån BETALD semester eftersom jag pluggat i 1.5 år och precis börjat jobba. Vem har haft möjlighet att lägga undan pengar till semester när man lever på CSN?? 


Jag kommer iaf sticka till Hällevik imorron och vara med på upptakten, det är inte illa det!! Och när det drar ihop sig till Katrineholm kan inte vilda hästar hålla mej ifrån det där laget -det vill jag lova! Redan NU ska jag dra stora streck över de dagarna i mitt schema... Hahaha!!


Sen har faktiskt Flaxe bjudit in mej att vara med på Blekingelaget för F94, jag bara LÄNGTAR tills det är dags för deras nästa samling. Det ska bli så KUUUL!! 


Ibland känner jag att jag måste gå med handbromsen i för att folk ska acceptera mej. Jag kan inte uttrycka alla mina känslor så som jag egentligen vill - det blir bara kaos på nåt vis. Det känns till och med som om folk ibland gör sitt YTTERSTA för att missförstå mej.  M-E-N jag längtar VERKLIGEN till den där F94-samlingen och de ska få ta del av H-E-L-A mej och A-L-L-T som jag kan ge dem. "Det går väl ganska fort" skulle nån kanske säga, men om bara EN av tjejerna får till sig EN SAK som får henne att växa är jag nöjd.



...

Av nelliesmamma - 6 augusti 2011 23:20


Jag SKÄMS för jag jobbar mycket mer än jag behöver för att överleva....


Jag borde ägna mycket mer tid till Nellie, och precis som med alla andra laster så märker man av problemet när det är på väg att försvinna. Alltså man märker inte riktigt hur korkat det är att röka förrän man slutat, man märker inte riktigt hur MYCKET man egentligen drack förrän man slutat och man märker inte riktigt hur MYCKET man tränade förrän man dragit ner till en mer ordinär nivå...


Jag har en vecka kvar av lite hög arbetsdos, sedan kommer jag jobba NORMALT antal timmar och det känns skönt. Jag ser fram emot MER tid med lilla prinsessan, vi ska vara MYCKET ute i skogen, bla med hästarna, men så tänkte jag att vi skulle ha lite upptäktsfärder oxå. Jag kommer FAKTISKT ihåg att pappa och jag var i vrinneviskogen när jag var liten, och det är det roligaste minnet jag har av min pappa om jag ska vara ärlig. Han visade mej kantareller och karljohansvamp, hasselbuskar och gud vet allt. Jag var som sagt rätt liten!!   


Jag tror att naturen är den BÄSTA lekplatsen och den BÄSTA lektionssalen för barn. GLAD att Nellie kommer att gå i en skola som anamat det!!


....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards