Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av nelliesmamma - 1 augusti 2011 22:48


Japp, då har den berömda pengen ramlat ner och allt är frid och fröjd då eller??


Alltså jag har kämpat för att Atlas SJÄLV ska lyfta på sina bakfötter, det är nödvändigt om tex en hovslagare ska komma och göra vid fötterna!!


När jag var uppe för att titta på honom så hoppade han jämfota på alla fyra och sprattlade vilt med bakbenen så fort jag försökte få honom att lyfta en bakhov. Fast efter en kvart så gick det NÄSTAN! Jag har använt uttjatningsmetoden för att få honom att lyfta bakhovarna, men jag har haft ett STORT problem. Jag har fått lyfta hoven SJÄLV, och när jag fått upp den har han vägt HELA sin vikt på DET benet. Hmmmm.... 


Jag vill inte ta till STRID eftersom det inte gynnar utbildningen, jag vill inte vara FÖR SNÄLL för det gynnar inte utbildningen. Vad göra??


Till slut tog jag och höll honom i grimskaftet så han inte kunde knalla iväg, och så fick han sig en redig klatch på insidan av låret för att han skulle så att säga "vakna till" och göra som jag bad honom! VIPS så lyfte han på hoven..... SHIT, jag var ju tvungen att BERÖMMA honom då juh! Helt plötsligt hade han lärt sig att om jag "klappar till" honom på insidan av bakbenet så ska han lyfta hoven. Sensitive horse, jag behöver liksom bara nudda honom.....


Ganska dumt eftersom nu lyfter han på hoven så fort jag borstar honom på insidan av bakbenet... HAHAHAHA!!


Aja, nu vet han iaf vad jag vill att han ska göra, nu behöver jag "bara" byta kommando, men det får VÄNTA!! Nu får han lyckas med det här lite till...


Imorron ledig på förmiddagen, då ska Atlas få SPRINGA!! Det ska bli kul!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards