Nelliesmamma

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av nelliesmamma - 23 juni 2011 23:08


Sjukt skönt att vara ledig imorron, det har varit HEKTISKT sista tiden. Nellie har faktiskt varit hos faster Misan hela veckan (nästan) så det har varit otäckt tomt här hemma.... Men NU är hon hemma igen!!


 


Enligt säker källa finns det FLER tishor på samma tema i påse nånstans i huset. Jag är så trött att det känns som om jag ska falla i bitar NÄR - SOM - HELST!


Sjukt vad trött man blir när man INTE tränar va?? Har inte tränat på över en månad pga ÖVERTRÄNING!! (för mycket och för lite skämmer allt....vilken sång är det??)


Men nu snart kanske imorron eller nästa dag ska jag komma igång.....  


Min söta snygga och fina nya pålle har gått ner i vikt!! SATANS DJÄVLAR FAN och jag åkte snabbt för att köpa kraftfoder. Gissa vad han gjorde? SPOTTADE UT!!


GAAAAH! Vad fan??? Jag ska tvångsmata honom från och med imorron. Ingen bra combo med en nordis och två shettisar i samma hage... Shettisarna har gått upp MASSOR senaste veckan och Atlas har gått ner!!  Förr i tiden hade jag bara Donna och två stora hästar, då fick Donna stå "bunden" den timmen som de stora hästarna åt, för att hon inte skulle äta lika mycket som de gjorde!! Men nu törs jag inte binda shettisarna för jag vet inte vilka bus Atlas hittar på då.... Nä, jag måste TÄNKA TÄNKA TÄNKA TÄNKA ut nån bra lösning så att Altas SNABBT lägger på sig igen och att inte Shettisarna får fång på kuppen!!


Jag inledde TRÄNINGEN idag.... Det var ett träningspass på ca 30 sekunder då jag bad om att han skulle lyfta på EN fot, sen var det klart. Jag kommer öka dosen ganska mycket för varje dag tills jag kommer upp i en kvart-tjugo minuter ca  3 ggr i veckan. Det kommer bli toppen. För övrigt ska den goda Atlas vara med på de aktiviteter som bjuds övriga hästar i familjen. Promenader och promenader...  Och när det funkar ska han hänga på släp efter sulkyn när jag kör Donna, men innan dess vill jag vara säker på att han "går dit snöret går".... Citat från den ljuvliga gamla hästkarlen Sture i Kimstad!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards