Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av nelliesmamma - 1 maj 2011 09:43

  

Det var en sliten Helen och Mats som åkte till Linda och Fredde igårkväll. Som vanligt var det sjukt god mat och en avslappnad atmosfär. Det är nåt visst med att åka till dem, det är så okonstlat på nåt vis, samtidigt som allt är så in-i-h-e tipptopp. Ja, jag kan inte härma det, hon är suverän den där Linda. Och Fredde var på lysande humör, som vanligt.


Igår ingen kamera med på kalaset, så här kommer istället en bild från VINPROVNINGEN som jag lovat tidigare!



De tjusiga kvinnorna på bilden är TJEJLIGAN på WIDO. Från vänster:


Frida, Lotta, Jag, Anne och Maria. I bakgrunden alla karlarna, utom Marias och min....Bakom mej står istället somaliääären som höll i själva vinprovningen. En kille som tog körkort hos oss....


Förresten måste jag berätta om när jag skulle lära ut cirkulationsplats för TREDJE gången till samma elev. Jag insåg att jag inte kunde RITA och BERÄTTA så att personen förstod hur jag ville ha det. Jag satte mig vid ratten och visade ÖVERTYDLIGT hur man flyttar bilen från inre filen till den yttre filen innan man kör ut. Nu kommer det:


"Jag skäms, så här kan man inte köra. Den där bilens förare tittade konstigt på oss"


Jag bara dooooog av skratt!! För givetvis ÖVERDREV jag för att budskapet skulle gå fram ordentligt. Jag menar, tredje gången gillt. Man kan inte slösa bort dyrbar tid på att vara otydlig!! Vi bytte tillbaka och VIPS så kunde eleven köra prickfritt i en rondell!! KUUUL!



...



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards