Nelliesmamma

Alla inlägg den 5 april 2011

Av nelliesmamma - 5 april 2011 22:08


Ja, jag har ju alltid höjt min Anne till skyarna... Och nu har hon kommit med en ny bright idé. Ja, om det är HENNES idé från början vet jag inte precis, men hon har beslutat att vi ska använda oss av STAFETTKÖRNING i alla fall.


Det går till på följande vis:


Jag åker i baksätet på de andra tre lärarnas lektioner.

De andra tre turas om att åka i baksätet på mina lektioner.


Vad blir det av detta? A-L-L-A vet vad de andra använder för uttryck, hur man lägger upp lektionen, och man kan lära sig nya trick och strategier. Det roliga - FÖRUTOM det mest uppenbara att jag har LÄRT mig mycket av de andra - är att även ANDRA har snappat upp tips av MEJ! Då blir man ju stolt juh!


Idag fick jag skriva en liten minnesanteckning i ett elevkort: tjata inte.


Alltså det är svårare än man kan tro att vara trafiklärare. En del behöver bara få en instruktion VAD de ska göra, NÄR och knappt ens HUR. Andra behöver man klura lite på innan man kan hjälpa dem på ett riktigt sätt. Om det ena scenariot är roligare/lättare/svårare än det andra?


NÄÄÄÄÄ, det är ju tjusningen med det hela. Man kan ALDRIG bli fullärd. Jag har hittat det perfekta yrket!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards