Nelliesmamma

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av nelliesmamma - 15 februari 2011 14:06


Kan det vara uppsägning på grått papper på gång?


Det här kom i min mejl igår.


Helen,
 
Du är kallad till ett möte med undertecknad och VD xxxxx xxxxxx torsdagen den 17/2 klockan 8.30 Mötet sker på xxxxx xxxxxxsrum på Xxxxxx, Xxvägen 13 i Nybro. Anmäl din ankomst i receptionen så visar de dig rätt.
 
Hälsningar
 
 
 
När jag svarade på mejlet och frågade om dagordningen fick jag följande svar.
 
 
 
Du kommer att delges den information du behöver i samband med mötet.
 
Hälsningar
 
 
 
 
Ok, tack för ingenting. Och TACK för att du förgyller min tillvaro med trevliga mejl. NOT!!
Men allvarligt, hjälp mej här. Får man verkligen uppföra sig på det här viset?
...

Av nelliesmamma - 15 februari 2011 08:03


Ja, det ser ju onekligen så ut.


Jag läste i morse den glädjande nyheten att älgen Fabbe strosar omkring i sitt nya hem på Räntemåla gård. Men det stod att det var älgKON Fabbe, då sa jag nånting om att det kan väl inte va en ko om den inte fått nån kalv. Mats: JO, en älg som är "tjej" och som är ÄLDRE än ett år heter alltid ko. Jamen sa jag, en tamko som inte fått kalv heter iaf KVIGA. Nä, det där får du kolla upp sa han då. Och det gjorde jag.


Kviga

Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök

Kviga, en hona av nötkreatur som ännu inte fött någon kalv. Efter kalvningen blir kvigan en ko. Även hos vissa andra djurarter, på vilka man ofta för över nötkreatursterminologin, till exempel älg, kan ordet användas för en hona som ännu ej blivit mor.


Jag veeet, det står KAN användas, det betyder väl att jag hade RÄTT!!


Kommentarer på det?


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards