Nelliesmamma

Alla inlägg under januari 2011

Av nelliesmamma - 13 januari 2011 19:42


Johan och jag hade teori för eleverna på Åkrahällsgymnasiet idag. Nu ska jag klippa ut en kommentar ur sitt sammanhang. Jag sa vid ett tillfälle under lektionen:


"Hon kanske inte hade lust att kn-a just  då"


Och ja!! Jag sa kn-a! Det verkar ju helt sjukt, och kanske helt omoget.....


Hur kommer det sig att en lärare uttrycker sig så på en lektion undrar vän av ordning, eller ALLA kanske undrar förresten?


Vi diskuterade vikten av att ha reflex på sig då man rör sig ute i mörker. Det visade sig att INGEN av eleverna i klassen använder reflex. Men den enda tjejen i klassen berättade att hon hade en reflexväst med texten: "Vill du kn-a?" Det ena ledde till det andra, och eftersom jag "vann" med min kommentar så blev ungdomarna ganska tysta i flera minuter....


Jag är mycket nöjd med Johan och mej.... VI VAR JÄVLIGT BRA!!



...

Av nelliesmamma - 13 januari 2011 19:27


Mats har inte tränat fotboll sen SIST, och det var inte igår....


Idag slutade jag lite tidigare, så han kunde sticka iväg på Lirarnas träning. Efter ett bra tag ringde han på mobilen och meddelade att BILEN har lagt av. SHIT!


Här hade jag suttit och myst framför TV:n och slurpat i mej ett glas vin till maten för att fira VM-premiären och skrattat mej igenom den inbördes matchen som "Benganboys" spelade. Jag kunde alltså inte köra in till stan och hämta honom.

Alltså, jag bara döööör! Hur mycket otur får man ha egentligen? Nu dricker inte jag värst mycket egentligen, men precis nu känner jag mej som en suput som inte kan ta bilen och hämta stackars Mats. Han fick jävlar ta bussen hem. USCH! Stackarn.



...

Av nelliesmamma - 13 januari 2011 19:20


NU så smäller det!


Sverige spelar premiärmatch mot Chile i hemma-VM. Det känns väldigt overkligt, och jag är lite orättvis känner jag nu. Jag önskar att vi hade fått hemma-VM när Benganboys fortfarande spelade, så man var "garantarerad" en medalj...


Jag VEET, men jag känner så, och jag hoppas och håller tummarna så HÅRT att vi ska vinna medalj i alla fall!!


  HEJJA SVERIGE!!



...

Av nelliesmamma - 12 januari 2011 13:27


Jag blev lite förvånad igår när jag hittade ett HÅL i mina skor. Vafan, jag hade ju köpt dyra Haglöfs och allting! Ett tag funderade jag på om jag skulle lämna in dem hos skomakaren, alltså som en miljögrejj lite, OCH för att jag gillar dem och tycker inte att de är så slitna för övrigt. Det är bara som en liten reva i lädret....


Men så tänkte jag att jag kanske har haft dem ett bra tag, jag kanske ska TITTA på några nya skor iaf?


Jag hittade de här:



200538-01damM



Jag hade kollat på intersport, din sko och skopunkten. Men när jag kom till Team Sportia och berättade för Mats (inte min Mats, säljaren i butiken heter så....) vad jag ville ha tog han fram de här skorna. Jag slog till med en enda gång! Hihihi, när jag tog på mig mina gamla skor så insåg jag att de var ganska slitna. Nu slänger jag dem.


Jag är nöjd.


...

Av nelliesmamma - 10 januari 2011 22:01

Havererade mitt under lektionstid. Jag fick enskilt samtal med läraren efteråt. Om jag läxades upp?


Nä, jag fick uppmuntran och ett löfte om en bättre morgondag.


Kan man hoppas på det?


Efter samtalet såg det ut som om det var möte med höjdarna på skolan. Jag håller tummarna, det är mycket tungt att gå i skolan just nu.


...


Av nelliesmamma - 9 januari 2011 19:22


Nu har jag kommit hem från Eksjö, det har varit en helt fantastisk helg och jag är så NÖJD med alla killarna. Nu är vi att betrakta som ett av de 32 bästa lagen i Sverige.


Det känns väldigt bra faktiskt. Men jag är inte rädd för att sticka ut hakan, det vet ni allaredan. Jag VET att vi är ett av Sveriges 10 bästa lag. Det finns ett litet aber med det bara.... Ibland krävs det så otroligt lite för att det ska komma grus i maskineriet.

(Idag spelade vi ut Eslöv fullständigt, men istället för 4 plusmål hamnade vi i knipa och tappade till förlust med 2.)


*Nu har vi kommit långt med det mentala i motgång.

*Vi har höjt lägstanivån.

*Tiden vi dippar i matcherna.

*Borta är gnället på varandra inom laget.

*Fler spelare kan kliva fram och dominera-

*Vi har ökat trycket i uppspelen.

*Spelet fungerar även utan förbestämda "rullar".

*Fokus från samtliga spelare har höjts både på och utanför planen.

(På förläggningen bodde samtliga bortalag, och jag uppfattade de andra lagens grabbar som "mycket yngre" än våra killar.)


Nu ska vi bara bli starkare, snabbare, mer tekniska, mer samspelta, mer spänstiga, bättre i våra avslut, hahahaha, ja!! Kort och gott, NU SKA VI TRÄNA HÅRDARE!

 

 

...

 


Av nelliesmamma - 9 januari 2011 15:00

 Här kommer sista rapporten för den här gången.Matchen mot Varberg bara var TVUNGEN att vinnas för att vi skulle gå vidare till steg 4. Vårbhelt interna ledaruppfattning var att vi skullenvinna med ca 10-15 bollar. Det såg ut som om vi skulle få rätt då vi tog ledningen ganska enkelt. En stund in i första halvlek ledde vi med hela 7-2. Jag började helt klart att slappna av, och se! Det gjorde pojkarna oxå!!Innan vi visste ordet av låg vi under med 2 mål och spelet knackade betänkligt. En straffräddning från Johannes och flera mål av Rasse i helt OMÖJLIGA vinklar tog oss tillbaka in i matchen.Flera gånger det senaste året har vi godmodigt nöjt oss med hedersamma förluster, idag fick vi skörda för allt tålamod vi haft. Idag gick vi hem med en tremålsseger för att alla spelare gjorde allt som stod i hans makt för att vi skulle vinna. Det var vår match, och vi TOG DEN!Ett stort tack till Rickard och Kenneth, och ett otroligt ödmjukt TACK till grabbarna som bjuder mig så underbara upplevelser.Nu blickar vi framåt mot steg 4. Det kommer krävas MYCKET mer av oss då, så nu åker vi hem och tränar HÅRT!Tack och hej från Helen, Rickard, Kenneth och världens bästa grabbar....

Av nelliesmamma - 9 januari 2011 12:52

Hej igen, här kommer rapport från dagens första match.Idag ställdes vi mot Eslöv som till vardags spelar i skåneserie Ā och där ligger de i toppen. Vi visste att det skulle bli en tuff match och vårt största focus innan matchen var att vi ALDRIG ska ge upp, oavsett vad som händer. Vi minns med obehag matchen mot Tyrold i Hallbybollen där vi vek ned oss fullständigt.Det började lite knackigt och vi låg under med som mest 4 mål vid ställningen 10-6. Vi följde dock planen helt ut och vi hämtade upp till 11-8 innan pausvilan. I halvlek pratade vi om att VI är inte 3 mål sämre, utan vi har gjort vissa enskilda missar i försvaret. när vi tar bort dem kommer vi att vinna!! Vi gick in i andra med helt rätt inställning och Adam skulle göra målet som gav oss en fyramålsledning när han tråkigt men helt rätt bedömdes nere. Lite fokus försvann, lite trötthet, en utvisning och sen var överläget borta. Vi kliver av planen som vinnare i hjärtat men tyvärr med en förlust 21-19. Att hämta upp ett underläge mot ett mycket bra lag som Eslöv är ger mersmak för framtiden. Vi hörs i eftermiddag igen.Helen, Rickard, Kenneth och världens bästa grabbar. ....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards