Nelliesmamma

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av nelliesmamma - 27 januari 2011 15:33


Ja, igår spelade Ronnebys damer träningsmatch mot Hästös P96. De blev utspelade emellanåt, men ska sanningen fram så kanske det berodde på deras långsamma och tröga målvakt? (Jag såklart) Men ERKÄNN tjejer, det var jävligt kul att spela!!


VÄLKOMNA TILLBAKA!!


Vaddå största sen Jesu födelse?


Hahaha, det gäller mej och min person och den person som jag skrev om sist. Alltså MATS som är mitt största stöd och fan. Han sa något igår som fick mej att helt släppa allt agg till skolan, det agg som har närapå ätit upp mig fullständigt.


Så gott som ALLA mina klasskompisar har bett mej att bara SLÄPPA all skit som händer där och bara BIT IHOP för snart är det ÖVER!!


Igår sa Mats exakt samma sak, men han vet VARFÖR jag inte kan släppa det! Han sa:


Helen, det spelar ingen roll vad du säger, gör eller skriver. Du kommer ALDRIG att kunna förändra den där skolan. Bara släpp det.




Plingeliplingpling!!!





Känner du till Siddhartha Gautama? Han är lite mer känd som Buddha och han satt likt tjuren Ferdinand under ett träd när han troligen fick samma känsla som JAG!  Fast han fann svaret på frågan "vad är meningen med livet" typ....


Jag fick klart för mej VARFÖR jag alltid måste lägga mej i allt och varför jag aldrig tycks ge mej när jag fått nåt för mej... JAG ÄR SÅ HELT FÖRVISSAD OM ATT JAG KAN GÖRA SKILLNAD TILL DET BÄTTRE! Jag skulle inte vilja kalla det för hybris, bara att jag verkligen VILL göra skillnad. (och så är jag van att få som jag vill)


Nu känns det så otroligt mycket bättre.


Ett citat från Dr Phil: "You can´t change what you don´t acknowledge"


Alltså, du kan inte förändra det problem som du inte medger finns. Eller nåt sånt.... Tex om du inte erkänner att du dricker för mycket alkohol kan du inte dra ner på drickat, för du har ju faktiskt inget problem?!


Översatt till "mitt problem"..... hur många gånger vi än framfört kritik till skolan så händer ingenting. Förmodligen för att de inte tar vår kritik på allvar, de har inga problem med sin organisation helt enkelt. Låt dem hållas, vi är snart därifrån och det ska bli så KUUUUL att få börja jobba!!!


Tack gode gud för att jag har min Mats.



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards