Nelliesmamma

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av nelliesmamma - 15 januari 2011 22:53


Nyckeln till framgång i handboll stavas f-ö-r-s-v-a-r.


Idag körde vi till Bjärred för att spela mot Ankaret. Jag har sett dem spela så jag vet att de är OTROLIGT bra. Men så har jag sett VÅRA pojkar spela äckligt bra oxå, och jag vet så säkert att om de bara går för fullt överallt så kan vi vinna mot alla lag.


Idag såg det lite darrigt ut i första halvlek, efter inte många minuter alls låg vi under med 6-0. Det blev en ordentlig knäck för självförtroendet och bara korta glimtar av skönspel var vad vi mäktade med idag.


I halvtid pratade vi mycket och länge om hur man ska ladda om och faktiskt SPELA matchtiden ut, oavsett om man har förmågan/möjlighet att vinna eller inte. VARFÖR har vi anmält oss till skåneserien? Är det för att vi ska spela bra bara de matcher vi kan vinna, eller för att vi ALLTID ska göra allt rätt oavsett om vi kommer förlora med 100-0 eller inte. Vill vi lära oss något VARJE match, eller vill vi bara har roligt när vi vinner? Inte så mycket som ett andetag togs för att klanka på någon eller skälla på någon. Allt handlade om att lyfta tanken till rätt nivå för att kunna göra nåt vettigt av andra halvlek.


Och VIPS - grabbarna gick ut och spelade riktigt bra i andra halvlek!


Motståndet och det stora underläget (17-6) gjorde att det inte blev RIKTIGT så bra som de verkligen och egentligen KAN. Men det syntes en glöd i ögonen, mer kraft och energi på alla positioner och en tanke bakom det som skulle göras. Mycket korta stunder var det MYCKET bra, och jag kunde konstatera: YES, nu är Hästö på banan.


Det här är mycket viktiga matcher att spela i nuläget, när vi kommer till steg 4 är ALLA lagen så bra som Ankaret. Vi måste spela på toppen av vår förmåga för att inte bli fullständigt utklassade! När vi nu får chansen i serien att förbereda oss för steg 4 måste vi ta ALLA chanser. Hoppas att alla killarna åker hem och gör den läxa som de brukar få av mej inför alla matcher:



Vad har jag för uppgift på matchen?

 

På vilken position ska jag spela?

 

Hur ska jag agera i försvaret?


Vilka löpvägar har jag i uppspelen?


Vilken roll har jag i anfall?

 

Hur ska jag agera i hemlöpet?

 

 

De har absolut lyft sig på många plan den senaste tiden, det finns mycket kvar att jobba med.

 

Nu kör vi så det ryker!!!

 

 

.....

 

 

 



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards