Direktlänk till inlägg 13 januari 2011
Johan och jag hade teori för eleverna på Åkrahällsgymnasiet idag. Nu ska jag klippa ut en kommentar ur sitt sammanhang. Jag sa vid ett tillfälle under lektionen:
"Hon kanske inte hade lust att kn-a just då"
Och ja!! Jag sa kn-a! Det verkar ju helt sjukt, och kanske helt omoget.....
Hur kommer det sig att en lärare uttrycker sig så på en lektion undrar vän av ordning, eller ALLA kanske undrar förresten?
Vi diskuterade vikten av att ha reflex på sig då man rör sig ute i mörker. Det visade sig att INGEN av eleverna i klassen använder reflex. Men den enda tjejen i klassen berättade att hon hade en reflexväst med texten: "Vill du kn-a?" Det ena ledde till det andra, och eftersom jag "vann" med min kommentar så blev ungdomarna ganska tysta i flera minuter....
Jag är mycket nöjd med Johan och mej.... VI VAR JÄVLIGT BRA!!
...
I min familj är vi fem syskon och en halv. Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...
Jag har sett och upplevt toppen och botten. Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst. Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...
Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig. Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen. Eller kanske mest av allt hur jag så...
Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 | 9 | |||
10 | 11 |
12 | 13 | 14 |
15 | 16 | |||
17 |
18 |
19 |
20 | 21 |
22 |
23 | |||
24 |
25 | 26 |
27 | 28 |
29 | 30 |
|||
31 |
|||||||||
|