Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av nelliesmamma - 8 januari 2011 18:42

 En första rapport från SM steg 3 kommer här.Vi inledde vår turnering mot Eksjö BK, ett lag som vi stiftade bekantskap med helt nylige i Hallbybollen. Då som nu vann vi säkert, inte för att Eksjö är ett dåligt lag, utan för att våra spelare gör jobbet från början till slut.Vi hade spelet från Hallbybollen i ljust minne bevarat, och samtliga spelare visar att just HAN vill vara med och avgöra den här turneringen!!Tre av killarna har haft lite otur med skada/sjukdom och var därför inte med i bl.a Hallbybollen.. Tandberg, Sander och Rasse klev in i hetluften, och bortsett ett par tappade bollar för en mycket ringrostig Sander syntes det inte ett spår av att de tre varit borta senaste tiden. Vårt försvar var kassaskåpssäkert och det gjorde Mattes uppgift ganska lätt att lösa. Matte kände sig lite småhängig så han fick vila efter en stund in i andra halvlek. Johannes hoppade in i målet, och han spelade som om han aldrig gjort annat.Nu sitter vi och spanar in de andra två motståndarlagen, Varberg och Eslövs HF. Eslöv ser ut att gå hem med en storvulet. Vi hör av oss imorgon igen....Helen, Rickard och Kenneth och så världens bästa grabbar!!!....

Av nelliesmamma - 8 januari 2011 10:35


Hahaha, det kan väl inte vara NÅGON som inte håller med där?


Jag pratar om Hästös A-lag.


Jag ska erkänna att jag för första gången någonsin gick från matchen innan den var slut. Man ska ha klart för sig att jag inte har problem med att man förlorar en match. Det gör mig ingenting alls, men när folket inte går för fullt, då finns ingen ursäkt. Jag gillar det INTE.


Vi låg under med 6-2 innan vi hann blinka, och inte konstigt egentligen eftersom målvakten stog på hälarna och Steen saknades framåt. Eller Steen och Steen, vi saknade hans virvelvindar till satsningar. Vem som helst borde kunna göra samma sak, men det händer inte riktigt!?


Jag har alltid hyllat Niclas Othén, jag gillar hans spelstil bara. Jag kan inte förklara det på nåt annat vis. Hur kan han sitta på läktaren när laget verkligen behöver honom? Inte tränat kanske och då är det ju rätt... men annars känns det jättekonstigt.


Jag vet, du vet, spelarna borde veta att de kan bättre än såhär. Från min plats på läktaren ser det ut som om hjärta saknas. I BLT står att läsa att kollektiv träning är en bristvara. OK, det kan äga sin riktighet. Men hjärtat har man med sig varje dag, ta fram det på planen och åtminstone SE UT som om ni vill spela handboll. Det som jag såg i onsdags sved i hjärtat, det var inte MITT Hästö, det som JAG älskar.


Jag saknar MITT Hästö, de spelare som går för FULLT i alla lägen och som offrar sig för sina lagkamrater. Kom tillbaka!!

 

 

...

Av nelliesmamma - 8 januari 2011 00:12


För det första så har jag varit i Jönköping på Hallbybollen, för det andra så la mitt bredband av. Men nu är jag här igen!! En snabbis blir det för jag sticker till Eksjö och SM steg tre imorron.


Hallbybollen var nåt alldeles extra, mest pga sällskapet såklart. Inte mindre än 170 ungdomar från Karlskrona och Hästö IF var med och spelade i Jönköping!


Det gjorde att man alltid hade hejjaklack på matcherna. Det var mycket roligt och vansinnigt lärorikt för både pojkarna och oss ledare. Eller jag ska snacka för mej själv, JAG lärde mig otroligt mycket under de där dagarna ska jag säga. Killarna tog megakliv framåt både då det gäller spelet på planen och samspelet utanför planen. Undrar om det finns bättre, trevligare och coolare killar nånstans i hela världen? Hmm... nä, troligen inte!!


Vi gick obesegrade ur gruppen och det SMALL i Hallbybollen när Hästös pojkar spelade. Men sen hände något mycket tragiskt.... när vi skulle spela kvartsfinal glömde vi försvaret på hotellet. Därför fick vi onödigt mycket stryk av Tyrold, jag hävdar med bestämdhet att vi hade kunnat vinna den matchen om vi bara haft rätta go:et med oss från början till slut.


Men såhär är det:


Skulle vi nu göra en botteninsats, så hellre i Hallbybollen än i SM-slutspelet.


Enligt Allt om handboll är vi favoriter att gå vidare i helgen, jag håller tummarna och jag ska göra allt vad JAG kan för att det ska bli så!!


Idag har Ronnebys damer tränat för första gången på länge. GRATTIS tjejjer! Hoppas nu att det ramlar in mer folk så det blir ÄNNU roligare på nästa träning!


Tack till Er alla tjejer som skickat positiva mejl/kommentarer på fejjan till mej. Ni ska veta att det värmer.



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards