Nelliesmamma

Alla inlägg den 9 september 2010

Av nelliesmamma - 9 september 2010 22:11


Det finns nån rörelse som heter det.... pass it on... eller nåt sånt!!!


Sen var det en film med han pojken i sjätte sinnet som hade det där med:


RANDOM ACT OF KINDNESS eller nåt sånt. Har du provat?


Alltså att göra en god gärning mot någon som du aldrig kommer att träffa igen??


Det hände sig i söndags att vi raggade upp en av killarna från högskolan när vi var en kort till badmintondubbel. För det första var han jätteduktig och piskade upp oss duktigt. Det var KUUUL! Men hans kompisar troppade av så han blev ensam kvar med oss där i Rosenholm, så när jag körde förbi busshållplatsen satt han där i svettiga kläder i blåsten och väntade på bussen.


Först åkte jag bara förbi och vinkade, men jag vände och sa att jag kunde köra hem honom. Det var ju "vårt" fel att han satt där ensam och väntade på bussen.... ändå!


Jag ska ERKÄNNA att jag var SÄKER på att jag bara skulle vara tvungen att ta omvägen förbi Kungsmarken, men han bodde jävlar inne i stan vid fisktorget. Blev en lite längre omväg än vad jag hade tänkt mej.


Han är färdig med sin utbildning så behöver du en ingengör på telesidan så kan jag nog förmedla kontakten. KANSKE träffar honom nån mer söndag....man vet aldrig!



Så nu säger jag:


Prova och se vad du kan göra för en vilt främmande människa. Något som kanske inte kostar mer än lite tid från din sida. Lycka till!!


En vacker dag kanske du får den där goda gärningen tillbaka!!

 

 

...



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards