Nelliesmamma

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av nelliesmamma - 31 augusti 2010 21:37

 

Ja, igår skulle vi ha rollspel i skolan igen. Jag gillade INTE idén från första början. Uppgiften var luddig och svår att genomföra! För att inte säga omöjlig!!!


Vi har tema "dysfunktioner".


Jag som elev ska komma på en dysfunktion som jag "lider" av.


Jag som lärare ska lista ut vad kompisen lider av för dysfunktion och försöka komma på en bra strategi för att möta eleven.


Jag var som sagt döv, så Emilie fick problem....om inte jag tittade på henne när hon instruerade så ignorerade jag allt hon sa...var på väg att backa in i en sten etc... Vaddå, om jag är döv så måste jag titta på henne när hon pratar, annars vet ju inte jag vad hon vill att jag ska göra??


Sen var det Johan som körde och jag var lärare. Johan hade HDD, en lite mer "aggresiv" typ av ADD/ADHD/DAMP - alltså man får lätt raseriutbrott osv.


Så fort han fick syn på en cyklist bröt han ihop och försökte växla sönder lådan och han kunde inte se var han körde, och han ältade en situation som hade uppstått när han övningskört med pappan. Jag blev nästan lite rädd, för Johan spelade VERKLIGEN bra!!!


Jag höll mig lugn och försökte lotsa honom förbi cyklister på löpande band!!! Läraren var FULL AV BEUNDRAN inte bara av Johans skådespel - utan även mina lösningar på problemen!!!


Därefter kommer Emilie med sin DAMP och Johan som ska försöka få Emilie till kraftig acceleration och hård inbromsning. Jamenvisstgoddag vad det inte funkade. När Johan sa att hon skulle axxa så puttrade hon på i 30, när hon skulle bromsa körde hon groggsäkert.


Läraren och jag satt i baksätet och K-V-E-D av skratt. Men det fick ju inte höras!!



Sammanfattningsvis:


Samtliga i vår körgrupp är färdiga för dramaten.

 

 

...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards