Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av nelliesmamma - 1 maj 2010 13:47


Ja, mamma kommer och hälsar på med jämna mellanrum, och nu har hon ju hund oxå - det tycker Nellie är extra kul.


  


Här är det dragkamp i soffan och Nellie skrattar så hon verkligen inte kan sitta upp!!



Man blir väldigt uppåt när man hör hennes skratt alltså!!


Sen fick Molly syn på min katt, eller de fick syn på varandra så det blev så här...


       


Hon är döstöddig här alltså....


  


Men när katten hoppar ner på marken håller hon sig betydligt lugnare!!!


Idag har jag gått varvet 4,5 km två gånger. En gång med Nellie, hästar och Boss och sen en gång med bara Molly....


När Nellie red så kom grannen ifatt oss två gånger (han sprang en åtta) första gången såg han oss så han ropade att han ville springa förbi. Andra gången hade han inte så bra sikt så han "klampade" för att stanna. Hästarna höll på att skita ner sig, flög som två projektiler rakt fram, vilket resulterar i att Nellie är färdig att flyga av. 


Jag fångade henne i luften och lyckades stoppa fallet så mycket att hon iaf inte SLOG sig när hon landade.... Hahaha!! Hon var mest intresserad av att klappa grannens hund och sen att hoppa upp på Bella igen. Skönt med en unge som har den rätta inställningen till livet!!!    



Imorron blir det äntligen badminton och jag har SAKNAT alla. Jag har fått förfrågan att ställa upp med en av killarna i ett mixat lag... Undrar om jag ska bli en stjärna i badminton nu när det ser lite osäkert ut på handbollsfronten???  


Jag tycker det känns bra att ha en eller flera alternativ att välja på, annars blir jag helt blockerad när inte första alternativet går i hamn. Och handboll är såklart mitt hjärteval!! Men ju längre tiden går och ju mer jag känner av vibbarna i Ronneby så blir jag mindre och mindre sugen faktiskt. 


Jag känner mej så jävla kluven eftersom det finns några i Ronneby som jag bara älskar och som jag skulle sakna nåt så otroligt mycket om jag hoppar av där.

 

Men jag tar en vecka i taget och sen får vi se hur det blir!!



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards