Nelliesmamma

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av nelliesmamma - 14 mars 2010 18:25


Hurra för det!!! Kenta tyckte det gick så bra igår - han ville att jag skulle fortsätta snacket på bänken.   Det är kul tycker jag. Jag som alla andra gillar credd....


Men vad man får vara med om när man är ledare... saker som man aldrig hade kunnat drömma om. Här kommer en scen från omklädningsrummet:


J: Utespelare som fuskat som målvakt en tid, i brist på målvakt.

F: Utespelare från P-95 som ska debutera i mål för 96:orna.

A: Annan utespelare som jag inte minns vem det var??

 

 


F: Har precis tagit på sig suspensoaren för första gången (?)

   -Alltså, det måste vara jobbigt att springa med susp på sej.

J: -Har tjejer susp på sej när de spelar? (till mig)

Jag: - Nej, men alltså... varför skulle vi ha susp på oss???

A: Men erkänn!! Tjejer som spelar hockey har susp på sej, eller hur?? Det är jag säker på!!!

Jag: - Men VARFÖR skulle vi ha susp, vi har ju ingenting som kan gå sönder!!

A: Rycker på axlarna.... -Äggstockarna kanske??







RIDÅ!!

 

 


Redan på matchen igår laddade vi för den här Karlshamnsmatchen. "Det gäller att vi håller oss på en hög nivå för imorron blir det en tuff match mot Karlshamn"



Yeah right. I halvlek ledde vi med 15-0.



Där satt vi alla i omklädningsrummet.....eller???  


-Var är F??

-Äh, han är och köper en hamburgare.


-VA??????


Ja, så var det tydligen, är man hungrig och måste äta så....måste man väl äta???




Jag ska hylla F som fullkomligt BRILJERADE i mål. Han fick en del skott på sig - och han skötte sig galant!! Det var riktigt roligt att se.


Sen har vi det här med att hålla fokus när man inte har ett riktigt motstånd. Det är otroligt svårt och en bit in i andra halvlek stod det 20-5, alltså 5-5 i andra halvlek. Jag fick lov att ta en time out och snacka igenom det!!  


Det blev betydligt bättre och vi kunde gå från i matchen med iaf 11-5 i andra halvlek. Det var helt ok tycker jag, eftersom jag vet så väldigt väl hur svårt det är att spela ut när man absolut inte behöver!!!


Så jag kan bara stämma in i hyllningssången:  


Grattis till seriesegern mina favvopojkar!!!!

 

 

...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards