Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av nelliesmamma - 1 februari 2010 15:25


Ja, bäst jag satt där med Nellie i knät och väntade på att nålarnas tid skulle rinna ut så nämnde jag för Catharina att jag liksom råkat sträcka baksida lår litegrann...


Jo, jag berättade hela sanningen, och jag berättar sanningen för alla jag möter för att lära min hjärna vad som är rätt och fel - ÄVEN när man druckit vin.


Jag vet att hon alltid har något tips eller råd för snabbare läkning av krämpor och skador. Men jag trodde faktiskt inte att det var läge för behandling....


FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL!!!

 

Men hur kan det komma sig att man behöver behandla ryggen om man sträckt baksida lår??? Hahaha, bäckenet stog på halv sju!!!


Om ryggen/bäckenet står så snett så belastas ju givetvis musklerna i hela kroppen "fel". Så mycket som hon knäckte min rygg har inte hon gjort på gott och väl två år!!


Någon som minns?? Två och ett halvt år sen som jag satte ner foten och bestämde att jag skulle träna upp mej i MIN takt!!?? Det har ju gått VÄLDIGT bra!! Nu kan jag nästanfort i skogen!! Hoppas att när mina sista 8 kilo ryker nu under våren så kanske jag kan springa till sommaren/hösten???


Nu hoppas jag att jag kan spela till helgen...  eller till nästa helg!!!  Enligt Catharina är det inte omöjligt att jag är klar redan till helgen!! MEN jag tänker inte chansa, hellre vänta en vecka extra. Det är MYCKET tråkigt att inte kunna träna som man VILL!! Så inga återfall tack!!!


Idag har jag börjat med värmesalvan igen. Jag har hållit uppe några dagar för min hjärna och kropp bara S-K-R-E-K!!!!


T-A   B-O-R-T   V-Ä-R-M-E-N-!-!-!

 

Det är helt otroligt vad obehagligt det är när det är varmt, varmt, varmt, varmt och det går inte ta bort det och VILA - det är bara varmt, varmt, varmt!!!


Snart träning!!


Tänkt mycket på vad styrelsen sa till mej vid samtalet inför nästa säsong...


Jag undrar verkligen över Ronnebys damlag och dess framtid... hmmm...


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards