Nelliesmamma

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av nelliesmamma - 31 januari 2010 12:05


Ja, Catharina Aronsson Plan är båda delar!!! Hon kallas i den här bloggen för "Katarinadoktorn" , det har blivit så eftersom vi använder ett "K" och tecknet doktor när vi ska dit.


Katarinadoktorn.

 

Jag stötte på henne genom en handbollskompis vid namn Malin. Jag är SÅÅÅ lycklig att jag hade de där hundåren i Flottan, för utan dem ingen Katarinadoktor!!!


Vid nåt tillfälle när Nellie var över två år gammal nämnde Mats för Catharina att Nellie hade svårigheter med talet och att Nellie varit insnodd i navelsträngen vid förlossningen...


Hmmmm... jag skulle nog vilja titta på henne.... sa Catharina då!!! Lite mer finns att läsa här.


Sen dess har vi gått dit med MYCKET jämna mellanrum och det GÖR SKILLNAD!!


Den här veckan har Nellie börjat säga efter som en papegoja igen och det är SÅÅÅ roligt!!! Nu går hon och "sjunger" på Scatman Johns "Scatman"


Ja, texten är ju egentligen: Bee ba ba bara bop bee ba ba bara bop eller så. Men Nellie säger BIK BOK!!! Sjunger du Bee ba ba bara bop frågar jag.... och hon säger  ....-JAA!!


Så här går det till hos Katarinadoktorn:



 


Först åker vi till Bredgatan 14 och sätter oss i väntrummet....men SEN!!!


    


Just IDAG när jag hade kameran med mej för att Nellie ska kunna visa på dagis vad hon gör hos Katarinadoktorn... DÅ gick hon raka vägen till leksakerna!!! Hahaha....


  


I vanliga fall går hon RAKA vägen till bänken, klättrar upp själv och lägger armarna i kors för att rätta till bröstryggen.


  


Knaaaak....


  


Sen är det höften/bäckenets tur.... Hon går jättemycket in med fötterna och vi hoppas att det ska rätta till sig om vi håller iaf bäckenet rakt!! Så hon sätter muskler på rätt ställe när hon går!!


  



  


Sen brukar Catharina känna igenom nacke och kolla riktningen i fötter och lite smågrejjor... sen är det dags att sätta nålar!!! Det är inte JÄTTEROLIGT!!! Ibland gråter Nellie, men andra gånger säger hon inte ett ljud- ens när vi sätter nålarna. Idag var Nellie LITE trött så några tårar slank ur henne!! Det går ALLTID över efter några sekunder.


  


Vi sätter en i hårfästet, en mitt uppe på skallen, en i nacken och en under hakan... det är den under hakan som är äckligast!! När en nål träffar "RÄTT" suger kroppen in den i sig!!! URK det ser riktigt otäckt ut!!! Den bara försvinner rakt in i kroppen, bara handtaget finns kvar!!! Händer OFTA på just den nålen under hakan!!!


  


Efter den här behandlingen är Nellie jättetrött och vill bara sova. Så vi åker oftast raka vägen hem till sängen!!!


...




  

Av nelliesmamma - 31 januari 2010 11:44


Ja det är kallare än -10 grader ute och jag tänker INTE asa ut Nellie för att gå med hästarna... istället leker vi med kameran idag!!!


Här är ju min lila klänning som ni redan sett...


  


Egentligen panikköpte jag den för att den var lila, men sen visade det sig att jag gillar den VÄLDIGT mycket!!! 100:-


Ett lila linne med massor av nitar eller nåt på... 60:-


  


Rosa tights som ser ut som slitna jeans.. 50:-


Samma linne men andra tights...GULDTIGHTS 50:-


  


Och till sist men absolut inte minst... silverklänning 100:-


  


Ja, jag är jättenöjd med alla kläderna, poserna och det kan jag ju jobba vidare på..haha!! Men kläderna syns ju bra på bilderna iaf!! ;)


...

Av nelliesmamma - 31 januari 2010 10:47


Ja, vi var och firade Fias födelsedag i fredagskväll. Det var RIKTIGT roligt med filmtema och allt!! Nellie var spiderman och Nea, Mats och jag var Wendy, Fred och Daphne från Scobydoogänget. Det var ok, eftersom det var "gratis" att klä ut sig till dem...


Förutom att jag faktiskt åkte till Lindex för att hitta en lila klänning isf den plommon som jag ägde sen innan.... Det hände nåt mystiskt där på Lindex!!! 


Det hängde stora skyltar om "Final Sale" och röda prislappar överallt... så jag plockade på  mej tights till Nea (ord pris), en klänning och ett par guldtights till mej - det skulle gå till 370:- Men när jag kom till kassan sa hon: 208:- tack!!!


DÅ läste jag lite mer noggrannt och det var HALVA priset på RÖDA LAPPARNA!!! Helt plötsligt bestämde jag att jag skulle återkomma redan nästa dag för att dammsuga butiken på grejjor som JAG ville HA!!!! Inlägg om mina fynd kommer senare eller imorron!!!


Här är iaf min ytstyrsel som Daphne:


  


Och jag har faktiskt lila hårband oxå...


  


Nea var Wendy, vi hittade verkligen inte orange kjol, så vi drog till med röd, för det funkar... Hon hade orange tights och orange stickad tröja oxå, men den syns inte här. Fattar inte vad vi tänkte på när vi fotade här faktiskt!!


  


Eller jo, det är JAG som har fotat helt knäppt...


Men Mats bjöd på sig som vanligt, här har han mammas peruk på sig. Vi hittade ingen LJUS peruk så när vi anlände så hade han pippiperuk...


  


Och han kan ju oxå posa hett, eller FETT...


  


Fia hade klätt ut sig till nurse, men jag vet inte VILKEN filmnurse...kanske från den Engelsa patienten???


  


Och Misan hade slagit till med Catwoman!!!


  


Ja, nu var det en 20-årsfest och det är väl inget för oss gamlingar, så när käket var uppätet och desserten islurpad så drog vi och lämnade verkstan... så att ungdomarna kunde parta järnet hela natten!!!  Bara Misan blev kvar, man lämnar ju inte 20 fulla ungdomar i en lokal om man är det minsta rädd om ungdomarna eller lokalen!!!


Hahaha...



....




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards