Nelliesmamma

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av nelliesmamma - 23 januari 2010 12:37


Ja, Flaxe hade väl egentligen inte fått nått vettigt ur handbollsförbundet, men min all time high favvo målvaktskollega Vicky hade hört följande:


Vi som spelar i den här div 2-serien är den BÄSTA i sverige, så vi kommer få släppa till hela ÅTTA lag till nya div 1-serien i höst.


Nån annan serie som höll till lite mer norr över skulle få upp TRE eller FYRA.


Nu var ju inte Vicky helt hundra på sina uppgifter, men om man kollar serierna på respektive handbollsförbund, här är tex NKIKs serie och här är VÅR serie så verkar det ju inte helt omöjligt att Vicky har RÄTT!!  Går man vidare och kollar på olika div 3 serier så ser ju strecken i tabellerna ut att stämma oxå... att de som är över strecket kommer ligga i nya div 2.


Det skulle betyda att det bästa (?) för oss är att komma tex nia...för att komma i nya div 2 serien då!!!


ELLER


Så är det bästa(?) för oss att komma bland de åtta bästa för att ha lite att "bita" i till hösten!!


Jag vill inte säga att det ena är bättre än det andra precis, men jag vill ändå säga att båda alternativen har sina fördelar.


Hamnar vi i div 1 kommer vi få extremt tuffa matcher emellanåt, och det är väldigt bra för utvecklingen i spelet. Jag tror inte jag behöver fördjupa mej mer där... att vinna alla matcher stort ger inte mycket alls, dessutom är det ju inte särskilt roligt. Men ser man på vilka lag som befinner sig på "topp åtta" idag så har vi flera lag som vi redan idag har vunnit över och som inte alls borde vara omöjliga att ta. Här kan det bli svårt att få in alla i spel, flera riskerar att hamna onödigt länge på bänken.


Hamnar vi i div 2 kommer vi få fler matcher som vi bara "ska" vinna, kanske alla??  Det kan vara bra för självförtroendet och för utvecklingen av dem som inte riktigt är helt hemma i dagens div 2. Det i sin tur torde betyda att vi redan efter ett år är i div 1 och kanske är vi då bättre förberedda för uppgiften. Jag menar att fler skulle ha möjlighet till spel och utveckling, därrför skulle laget som helhet vara starkare.


Jag kan inte se att det ena eller det andra alternativet är HELT KASS. Inte heller kan jag med full övertygelse se att det ena är MYCKET BÄTTRE än det andra. Nu verkar det som om båda alternativen är lika bra. Fast på olika vis.


Vi ska i alla fall spela på toppen av vår förmåga resten av säsongen sen får vi se hur långt det räcker!!!


...


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards