Nelliesmamma

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av nelliesmamma - 18 januari 2010 21:51

Ja, jag blev jätteglad för kommentarerna...även om jag blev kallad för både pinsam och så...


Jag vill ändå bemöta dem så gott jag kan...


**Ärligt talat.. De är 19 år och vill fortsätta sina liv, vad är det som är så fel med det? De kanske inte vill bli fast här i Ronneby som alla er andra.
En sak man måste tänka på är att det är en chans att få nya upplevelser, livserfarenhet och även ett jobb som det finns gott om i Norge.....**


Jag har aldrig sagt att det är fel att gå vidare i sitt liv. Jag har sagt att man kan informera sina lagkamrater om vad man har för planer. Vi hade lagmöte senast den 21 december, inte ett andetag sades om att någon spelare skulle ge sig iväg.

 

**Svikare, vad grundar du dina anklagelse på?
Om vi ska börja snacka om svikare så är väll Faxe den som sviker mest som skriver på för en klubb till mitt under säsongen, men det tar du ju inte upp här i bloggen, Varför?**


Jag har aldrig anklagat någon för att vara en svikare, jag har sagt att jag känner mig beSVIKEN. Jag har alltså beskrivit hur jag KÄNNER mig. Ingenting annat. Du tycker att Flaxe är en svikare som ställer upp på sin "gamla" klubb efter att de ringt ca tusen samtal för att kunna pussla ihop hans uppdrag i Ronneby med IFK´s behov i ett trängt läge. Jag tycker inte det är att svika när man ställer upp.

 

**Synd om Faxe? Varför springa omkring och tycka synd om sin tränare för att man tappar folk i truppen, det händer alla tränare hela tiden, är det inte en tränares jobb att vända motgångar till något possitivt? Upp till bevis hur skicklig tränaren är.Varför inte bara ge tjejerna en klapp på axeln och tacka för tiden och önska dem lycka till istället för att kapa dem vid fotknölarna?**


Jag springer inte runt och tycker synd om någon. Däremot har jag en empatisk förmåga och inser att en person blir uppgiven och behöver repa mod för att JUST vända det här till något positivt. Att man skulle ge en person eller flera en klapp på axeln när man bryter ett skrivet kontrakt ser jag som lite tokigt...  Jag har inte kapat någon vid fotknölarna, och om någon annan gjort det så tycker jag att det var dumt gjort.


**Det är ju DU som sviker dina kamrater genom ett pinsamt blogginlägg! Pinsamt hörru!**

 

Åsikter kan gå isär och jag respekterar andras åsikter utan att känna behov av att kalla någon annan för dum eller pinsam. Andra är på något annat vis och det är ok.

 

Jag vill avsluta med att jag inte hängt ut någon, jag har inte nämnt några namn. Däremot har jag sagt till berörda spelare PERSONLIGEN och inför hela laget vad jag tycker om den situation som uppstått. Där tog jag avstånd från deras beslut men poängterade att jag inte DÖMER dem!! Jag konstaterade oxå att vi gått i olika skolor. Om de gått i min skola skulle de inte sticka när det är bara sex veckor kvar av säsongen. De skulle fullfölja deras kontrakt som de skrivit på. Jag kan inte säga att de GÖR FEL när de inte har lärt sig det som jag och de som gått i min skola har fått lära sig.

  

I min skola går laget först.

  

Nu för tiden går individen först. Alla andra ska bidraga - men jag vill helst HA något. Det här är en välkänd problematik, både inom idrottsvärlden i stort, men även bland ledare. Det är väldigt svårt att få tag i bra ledare, och de som finns tappar snart gnistan...allt för att "dagens ungdom"  är fostrade i en annan skola än den som ledaren kanske gått i.


Om någon trots detta känner sig påhoppad hoppas jag att hon pratar med mej och att vi löser det i så fall. Jag gör mitt bästa för att uppträda som en lagkamrat. Om jag har misslyckats vill jag höra det från den person som känner sig sviken eller illa behandlad.  (eller Malin....hihi...) Hoppas att jag inte uppträtt så illa att jag inte kan få det...

 

 

...


Av nelliesmamma - 18 januari 2010 20:53

Vi spelade ett bländande spel i första halvlek, precis som vi gjorde borta mot Lågan. Den här gången gick de inte ut på dubbelpunkt, så vi krigade oss till två poäng. Vi var mycket värda segern.


Allt vi gjorde i första halvlek gick hem, rullar, växlar, skott och kantavslut.


Sen gick det lite troll i det hela, det är jobbigt att vinna när man inte är van!!! Hahaha, man blir nervös, orolig och ängslig!!! Men vi knöt ihop säcken och tog med oss två poäng hem.


Tyvärr var det lagfest i fredags och jag drack alldeles för mycket vin.  Jag trodde att jag kunde gå ner i spagat...ja, jag GJORDE ju det oxå, men det kostade en regäl sträckning i baksida lår. Jag spelade inte matchen och kommer inte spela i helgen heller. Hoppas jag inte förstört resten av säsongen.


Känns konstigt att J-A-G som alltid är så jävla noga med uppvärmning stretchning och fan vet allt ska bära sej åt som en hel jävla idiot...men nu får vi släppa det.


Just nu lägger jag fokus på Hanna i mål...hon briljerade i matchen senast och jag räknar med att hon gör detsamma på söndag. För att inte jag ska deppa ihop fullständigt är det viktigt att hålla fokus på nånting som fungerar. Och jag lyckas just nu träna henne väldigt bra i mål. Vi har lite att prata om inför  matchen på söndag, men vi ska inte falla på målvaktsspelet iaf. Det är jag säker på!!!


..

Av nelliesmamma - 18 januari 2010 08:54

Hahaha, för fjärde gången börja skolan. ROLIGT!!


Nu återstår att se hur mycket jag hinner skriva här.


Nu är det helt klart. Flaxe fullföljer säsongen, men hoppar av efter avslutat kontrakt.


Varför??

Styrelsen har lagt sig i laguttagningen.


Slarvigt Ronneby HK. Jag vet MINST två spelare som hoppar av om Flaxe försvinner, och det är inga skitspelare. Själv ger jag nya tränaren tre månader, sen tar jag beslut. Jag dissar ingen osedd liksom!!! Räkna inte med att jag skriver på nåt kontrakt... ;)



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards