Nelliesmamma

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av nelliesmamma - 13 januari 2010 08:55


Ja, nu blev det köket igår. Jag skurade och putsade från golv till tak och det är ju alltid trevligt- NÄR DET ÄR KLART!! ;)


Planen var ju då att jag skulle ta sovrummet idag för att avsluta med badrummet imorron. Men det blev ändrade planer!! Nea ringde och vill övningsköra, så vi passar på att köra till Erika i Kallinge och lämna av alla barnkläder och skor som står i hallen efter min utrensning i förrgår. Två flugor på smällen så att säga.


Igår grabbarnas träning och det var skitkul verkligen!! Jag brukar få ha hand om uppvärmningen, och igår körde jag en upprepning på nåt vi gjorde för några veckor sen.


Kommentaren var: JAAA, det var jätteroligt!!


Eller uppvärmning och uppvärmning, jag har första halvtimmen så det blir ju lite uppspelsövningar eller så oxå. Jag försöker få dem att bli mer NOGA!! De är mycket slarviga med sina passningar, mottagningar och med sina löpvägar, men jag kan allt se en förbättring redan NU!!


Det är en sak som är VÄLDIGT speciell med att träna killar. Och jag vill dra mig till minnes en viss Monica Bader som gjorde samma upptäckt som jag.


KILLAR GÖR SOM MAN SÄGER TILL DEM!!!


Säg hoppa och de hoppar. Dessutom hoppar de det högsta de kan!!


Till skillnad från MÅNGA tjejer som jag av naturliga skäl mött på träningar genom åren. De "kan" inte och därför blir insatsen så låg att de misslyckas. Det i sin tur gör att deras inställning från början blir till sanning. Insatsen vid nästa försök blir därför ännu mindre och resultatet självklart en katastrof.  Hahaha, ja generalisering är väl bara förnamnet. Jag utgår ifrån att alla fattar vad jag menar!!!

 

 

Det var tillräckligt med folk för att spela på slutet och Kenneth och jag tog ett varsitt mål. Jag vill hänvisa till "the flow" igen. Jag har stått på deras träningar förut och jag tog egentligen ingenting. Igår samma insats men kroppen har ju hittat hem så jag tror att de gjorde ett mål på en kvart, medan jag räddade lätt åtta skott. Det är en obeskrivlig känsla att bara flyta med och att kroppen vet vad den ska göra utan att jag behöver lägga mej i.


Ska bil kul med träning ikväll.


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards