Nelliesmamma

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av nelliesmamma - 9 januari 2010 09:42


The Flow är när man försatt sig i ett tillstånd ungefär som autopilot. I mitt fall som är handbollsmålvakt och det är det som jag tänker prata om här... då gäller det att man INTE tänker så mycket på vad jag ska göra, när jag ska göra det eller vad som händer om jag skulle råka göra fel!!!!


Man bara "gör", allt bara flyter på...man är in the flow... En underbar känsla och jag har L-E-T-A-T och längtat och undrat var den känslan hållit hus sen jag såg den sist i Lysekil. Mmmmm...69% i räddningsprocent. Kommer aldrig upplevas igen, men THE FLOW har jag hittat!!


Efter 10 minuter hade vi bara släppt in ett mål!! Det berodde INTE på att vi inte haft några avslut mot oss. Jag var DÄR jag gjorde allt rätt och det var så underbart skönt. Tyvärr håller det ju inte att bara hålla emot bakåt.... man måste komma rätt på det framåt oxå och det var ett MYCKET bra 4-2 försvar vi mötte. Heder till Farmen som visste precis hur de skulle spela mot osäkra tjejer i botten av tabellen!!!


Jag dippade lite i slutet av andra...tappade flytet och känslan, men i andra så kom det tillbaka och det är så fantastiskt underbart när man plockar 3-4 frilägen från sex meter i ett sträck och man bara "flyter med".  Känslan är obeskrivlig och tack tack tack för jag fått tillbaka det!!


Efter drygt tio minuter i andra blev jag utbytt men det vara inte för att jag var dålig...Hanna skulle oxå få känna på det - och vi hade inget att förlora på det. Hon var jätteduktig, spelade som om hon inte gjort annat det senaste halvåret. Men det har hon inte...hon har överhuvudtaget inte tränat senaste halvåret.... Grattis till Hanna som hållit formen!!!


Kommentar från igår:

 


oj, tack helen! vad glad jag blev när jag läste detta :):) du är juhe bara för go! du vet hur man ska göra folk glada! kram malin

av malin :) 8 januari 2010 kl 23:43

 


Roligt att du blev glad Malin, jag skriver alltid från hjärtat och du har VERKLIGEN växt senaste veckorna. Härlig inställning igår oxå, jag gillar glöden i dina ögon!! ;)

Sen att vi inte räcker till- det ska vi bara skita i. Det viktiga vi har att göra är att aldrig vika ner oss, spela som ett lag och VÄXA tillsammans. Vi är på rätt väg!!!



...




















Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards