Nelliesmamma

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av nelliesmamma - 5 januari 2010 09:11


Ja, alltså jag hade ju bestämt att jag skulle gå ner -15 till jul men snubblade på mållinjen och landade på -14,7 kg. Jag sket högaktningsfullt i det!!! Jag visste att när jul och nyår bara skulle vara över så tar jag tillbaka allt jag förlorat med RÅGE.


Förlorar gör jag för att jag väljer att göra djupdykningar. Alltså, om jag fuskar "lite" kan jag komma undan utan att det händer nåt. Men om jag kommer över gränsen så kommer kroppen lagra 3 gram vatten för varje gram kolhydrater jag äter. Så jag har resonerat så här: Ska jag gå upp i vikt så kan jag lika gärna smälla i mej ALLT jag önskat mej sen sist!!! På mindre än en vecka är vattnet borta och jag är på banan igen! Så på julafton...djupdykning, och sen bort med allt vatten för nästa djupdykning som blev på nyårsafton....brrrr, jag började redan kvällen FÖRE för jag hade bestämt att det här är sista gången på L-Ä-N-G-E som jag ska göra så här. Jag mår VERKLIGEN inte bra av det och det är enbart DUMHETER egentligen.


Jag vägde mej nyårsdagen för att kolla läget...då hade jag gått upp 2,5 kilo.

Jag vägde mej den andra januari, då hade jag gått upp 3 kilo.


Men sen gick jag ner 1,1 kilo per dag och nu står jag på -14,9 kilo!!! Jag är på banan och nu mår jag BRA igen. Nu räcker det.... Jag har siktat in mej på den 8/5 när vi ska på SM-finalerna i handboll. Men förhoppningsvis så känner jag inte nåt behov av det här sinnessjuka beteendet mer så... haha, den som lever får se!!!


Idag tolka all the way för vi har fått mer snö. Shit - det är skitjobbigt!!! Men jag slipper extraträning idag då. Det blir imorron istället!!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards