Nelliesmamma

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av nelliesmamma - 23 oktober 2009 23:45


Aja, jag lovade ju att jag skulle vara NÖJD om vi bara spelade på toppen av vår förmåga!!!


Nu gjorde vi ju inte det tyvärr!!! Men ärligt - vad skärrade de var de första 10 när vi ledde och det såg LJUST ut för vår del... Hahaha ända tills vår obligatoriska DIPP efter 10 minuter.


Aja, jag är nöjd med MIN första halvlek och med LAGETS första halvlek, sen tycker jag att vi glömmer resten!!


Jag blev SUR när jag blev utbytt - även om jag mycket väl vet att jag dabbade mej några gånger. Äh - jag som alla andra i laget behöver speltid och säg en målvakt ELLER spelare som inte har dippar. JAG tyckte att jag jobbade upp mej och var på gång igen när jag blev utbytt....suck!! Synd att inte andra halvlek blev filmad så jag kan få se det som alla andra såg... Det kanske såg så jävligt ut -att allt hopp verkade vara ute för mej och mitt spel den matchen!!?? Men Flaxe gör det som han finner bäst, och är inte jag bra så ska jag väl sitta på bänken, precis som alla andra som inte presterar på topp!!


Topp två domarbaser var på kontroll av domarna idag och HOPPAS verkligen att den domaren får vad han tål!! Jag menar att han gav Flaxe 2 minuter för att han läxade upp sina egna spelare!!!


Situationen:


Vi har tappat bollen, som så många gånger förut i andra halvlek...Flaxe blir förbannad och ropar till spelarna - helt med ryggen vänd FRÅN domaren; NU FÅR NI VÄL FÖR FAAAAN TA OCH SKÄRPA ER!!!

Domaren ger Flaxe två minuter och för en gångs skull tyckte jag att det var helt rätt att tala om för domaren; Är du precis dum i huvvet??? Jag måste väl få prata med mina egna spelare...RÖTT KORT!!!!


Nej, det måste vara årets botten-napp alltså!!! Jag tyckte VERKLIGEN att domarna var 1000 gånger bättre än i Karlshamn. När vi gjorde mål - och var upphängda i halsen så fick vi BÅDE mål och UTVISNING!! Helt rätt!!! Synd att de inte höll hela matchen, men va fan det gjorde ju inte vi heller så!!??


Jag är likadan som vanligt... men jag TYCKER det känns väldigt skönt att vi förlorar på grund av att vi inte kan klämma till bollen när vi är ensamma med målvakten!! Hur det än slutade... 18-23 så SPELAR vi en rolig och varierad handboll med både KAMP och FINESSER, det som saknas nu är speltid, speltid och mer speltid!!! Vad gäller försvaret finns inget att anmärka på, det som saknas är det sista framåt och det KOMMER...bara lugn för det!!!



...

Av nelliesmamma - 23 oktober 2009 09:23


Ja, nu är det väl inte den NYASTE nyheten som jag kommer med - men iaf!!! Hästös matcher kommer att sändas på karlskronakanalen.se och det är VÄLDIGT lyxigt tycker jag!!! Eh, dubbel vinst blir det för de som INTE gillar stämningen som Hästö byggt upp under senare tid, för de  kan stanna hemma OCH stänga av ljudet på datorn!! PERFEKT!!


Slå på trumman för Hästö i helgen!!!!


Träningen igår var SUVERÄN!! Innehållsmässigt inte så spännande men INSTÄLLNINGEN och STÄMNINGEN var underbar. *Gilla* Hahaha


Har vi nåra problem till ikväll??? Nej!!!


Alla är friska och hela. Alla VILL vinna!! Nu ska vi bara spela om det oxå!!! Som vanligt så har vi inget att förlora och jag kommer känna mej UTOMORDENTLIGT nöjd med mej och laget bara vi spelar på toppen av vår förmåga. Om det inte skulle räcka till två poäng så är det FINE!! Det är vår FJÄRDE match i div 2 och inte alla har spelat här innan. Vi växer varje vecka och det måste vi vara nöjda med!! Flottan är ett bra lag och det vet vi allihopa...


Skönt oxå att alla tjejerna i laget har samma inställning på den här punkten. Det VIKTIGA är att alla gör sitt yttersta och att vi går FRAMÅT hela tiden...moget faktiskt och det imponerar på MEJ!!


Nu 4.5:an med Mats och hunden...


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards