Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Gnäll gnäll gnäll...

Av nelliesmamma - 16 oktober 2009 15:47


Ja!! Vad skönt med en blogg där man kan få skriva av sig om det som retar en!!!


Vi spelade DERBY mot Karlshamn igår och det var ROLIGT i första halvlek eftersom jag fick tag i bollarna då... i andra halvlek tappade vi betydligt  mer av vårt spel.. mycket fummel med bollen,  och det gjorde hela tillställningen till "Cirkus Karlshamn!! "  Dvs de hade full show med kontring på kontring och med ett lite sämre motstånd så kunde de oxå SPELA UT och brilljera!!!


Grattis från hela mitt hjärta, hoppas det håller hela vägen till serieseger!!!


Vi håller fast vid vår målsättning...HÅLLA OSS KVAR!! Tror det ska hålla!!!


NU!!! Håll i er nu!!


Jag TYCKER att domarna var ett stort skämt!!! Det är framför allt TVÅ saker som jag retade mej MYCKET på.


Om domaren blåser avkast efter mål, får han verkligen ångra sig då??  Gissa om jag tänker ta reda på det!!! Det kan inte vara möjligt att man får göra så??!!


Jag räknade inte - men jag tror att 3-5 gånger blev vi avblåsta EFTER att han blåst igång matchen vid avkast. Alla gångerna hade vi en halvkontring på gång!! Det är ju ETT av våra vapen va- snabba avkast och halvkontring på det!!


Lika många gånger blev vi avblåsta när vi hade FRISPELAT linjen ELLER att en av våra nior hade "gjort" sin spelare. Domaren bara blåste bort målet...ingen gång var det frågan om STEGFEL, ÖVERTRAMP, DUBBELFATTNING- det enda var att det var TUFFT spel i försvaret!!!


Men vaddå??? Det är väl tillåtet att ta stryk innan man gör mål??  BUUU!!!


Nu ska jag fortsätta äta godis!! Trevligt med ett litet återfall så här på fredagskvällen!!!



...




 
 
en i publiken

en i publiken

17 oktober 2009 11:26

självklart är det tillåtet att ta stryk innan man gör mål, men inte om man tar 5-6 steg innan, vilket det var vid dem flesta gånger, eftersom man blev låst och ändå fortsatte trampa på och sköt. Förresten vilken räddningsprocent blev det denna gången?

http://-

 
Ingen bild

nelliesmamma

17 oktober 2009 17:40

Du och jag pratar nog inte om samma situationer tror jag... såklart blev vi korrekt avblåsta oxå!! Jag gav upp procenten den här gången...hahaha Tror jag hade två räddningar i andra halvlek. Mycket nära att byta ut mej men.... bra spel av Karlshamn och lite sämre försvar av oss!!!
Åja, jag fattar!!! Du och jag är inte direkt bästisar va???

 
Ingen bild

-

17 oktober 2009 23:28

alla har sina bra och dåliga dagar tro mig jag vet, va lite ironi i det sista så ta inte illa upp, va inte menat så! svårt att ta många skott när man inte får full backup av försvaret :)

 
nelliesmamma

nelliesmamma

18 oktober 2009 12:29

Tack för återbesöket och förklaringen.... Karlshamn har betytt MYCKET för mej genom åren, därför kan jag vara lite känslig när jag känner mej dissad därifrån...erm..
Att jag har tagit ett kliv "neråt" i tabellen för att få speltid är inte nån hemlighet. Det har nog alla fattat!! Men jag trivs i Ronneby och allt som saknas (för alla i laget) är SPELTID!! Om ett år kommer det se helt annorlunda ut och det är SPORREN!!
Karlshamn har gett mej mycket - både vad gäller kamratskap och handbollskunskap och LITE tråkigt är det förstås att åka dit och spela (man får stryk i år) samtidigt som det TAGGAR lite extra att få plocka lite bollar av tjejerna!! Hade varit ROLIGT om jag fått en chans att tävla mot Vicky...men kanske nästa match??? Obotliga optimisten ja..;)

http://nelliesmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards