Nelliesmamma

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av nelliesmamma - 5 oktober 2009 21:23


Det här har varit en hektisk dag!!


Nellie till dagis

Fixa olika papper och kontakter inför skolan

4,5:an i skogen

Mocka stallet

Övningsköra med Linnea

Hämta Nellie på dagis

Handla

Till körskolan och ta en körlektion

Till träningen


Blogga, och jag vet inte om jag orkar göra det ORDENTLIGT jag har så storslagna planer med bilder och annat men det kanske inte håller hela vägen!!!


När jag i alla fall kom till körskolan som jag förhoppningsvis ska jobba på inom ett och ett halvt år så gick vi igenom en del papper som jag var tvungen att ha koll på och sen bar det IVÄG!!!


Mitt i alltihop frågade jag om en situation som jag kände mej osäker på....ok, bara stanna här vid sidan så ska vi prata om det sa Anne. Och jag stannade och vi pratade och när vi var klara så frågade hon om jag sett den där blå skylten med ett rött kryss på som vi körde förbi alldeles nyss???

EH?? VA??? I mitt huvve fanns bara EN typ av blå skyltar och det var påbudsskyltar, de är blå och VITA det finns alls inga med nåt rött kryss på. Det VET jag för jag har haft körkort i MER än 20 år. Men hon stod på sig och log så där ljuvt som bara hon kan. Hon gav sig inte!!! Och inte jag heller!!! MEN så tittade jag en bit fram på vägen...


PARKERINGSFÖRBUD är blå med rött streck och stannandeförbud är ju blå med rött kryss!!!!


Fan vad roligt det kan bli när hjärnan låser sig och vägrar släppa det som den har fått för sig!!!

Nej, Anne sa att jag skulle inte få några problem på onsdag bara jag håller mig innanför RAMARNA, inte gasa upp i 70 INNAN skylten och sånna grejjor.... Jag litar på henne, ska läsa på lite om de där säkerhetskontrollerna av lampor och gud vet allt!!!


Idag ringde Håkan på TOOLS Trossö Järn och Bygg, jag ska få ett vik på 2 veckor - sista veckan i November och första veckan i December. Sen troligen en del innan jul...perfekt med lite extra kulor!!! Det är inte illa att få ett jobb på TVÅ veckor!!! Då har de höga förväntningar alltså!! Vad ska man lära sig på två veckor???? Nej, de räknar kallt med att jag redan KAN ALLT!!!


Känns LJUVLIGT!!!


....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards