Nelliesmamma

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

När det gäller maten och vikten...

Av nelliesmamma - 3 oktober 2009 08:47


Förra helgen när jag var i Norrköping hade jag ett HELVETE utan dess like!!!!


Det började med att brorsan skulle bjuda på middag...jag sa bara att han inte behövde tänka på mat till mej. Jag äter bara speciell mat och jag ville inte att han skulle ha en massa extrajobb med det!!  Det skulle vara enklare om jag tog med mej mat själv!!!


Men han kom på den smarta iden att bjuda på tacos och jag sa JAAA!! Vad skulle kunna gå fel??? Jag äter OFTA tacos hemma. Jag mumsade och åt och det var jättegott... tills jag kom på att jag alltid kryddar mina tacos själv och brorsan troligen hade påskrydda=glutamat är dödssynd för mej!!!


Det var inte glutamat i kryddorna, utan den "mesta" ingrediensen var DRUVSOCKER. Ja, jag höll på att börja gråta. Fy fan här sliter jag och tänker och klurar vad jag ska äta och vad jag ska låta bli varenda jävla dag och så går jag på en sån enkel MISS. Fan var bara början på allt jag tänkte och kände den kvällen.


Jag hade ju tänkt att kanske ta LITE vin på lördagen som avsteg från LCHF-maten, men det här förstörde  ALLT!!!


Vad gör man då??? Biter ihop och kämpar vidare eller viker ner sig och fortsätter på den ofrivilligt inslagna vägen???


Vi skulle ju till djurparken på lördagen och jag stog och velade i gott och väl i 10 minuter.... vad ska vi ta med oss till djurparken att äta??

Det rätta hade varit att köpa ut en vispgrädde och dricka te med vispgrädde OCH köpa pasta med köttfärssås utan pasta och hälla grädde i.


Det som var HELT fel alternativ var en påse bullar, en 200g chokladkaka och en påse smågodis, men vem fan orkar stå upp för det som är rätt när man blir MOTARBETAD hela tiden????  Hahahahahahaaaaaaa, ja- tappar man sugen så gör man och då kan man lika gärna falla rakt ner och ta i rockbottom och sen börja om därifrån!!!


Flera flera dagar senare visade det sig FÖRUTOM allt detta att jag som käkat KINAMAT åkt på en blåsning där OXÅ!!! De har mängder med glutamat i sin mat och dessutom SOCKER. Fy fan den helgen kommer gå till historien. Jag är säker på att jag gick upp MINST två kilo den helgen, jag VÄGRADE väga mej för att kolla - det fick räcka med att jag mådde så jävla dåligt allaredan!!!!


Jag hade inte bestämt mej om jag skulle vänta EN eller TVÅ veckor innan jag vägde mej nästa gång, men idag tog jag mod till mej!!! Jag har GÅTT NER i vikt från förra onsdagen...alltså dagen innan jag åkte till Norrköping så.......

Allt det som blev fel i Norrköping är BORTA och jag är på banan igen rent viktmässigt!!!


Igår var jag på hälsokost och köpte COCOSOLJA = 100% fett!!!! Det löser sig absolut inte i teet, så man får vispa runt runt innan man dricker varje gång annars får man i sig en slurk cocosolja istället för te med cocosolja....urk det är VERKLIGEN FETT alltså. Men vem tackar nej till 100% fett och 0% kolisar??? INTE JAG!!!


TIPS till LCHF:are som jag läste på ett forum... häll en klick SMÖR i kaffet, det ska tydligen vara jättegott!!!! Jag dricker inte kaffe så jag har INTE provat!!??


....

 
 
susanne

susanne

5 oktober 2009 08:50

ja detta är svårt--- jag upptäckte detta med taco kryddan för ett tag sedan.. nu kryddar jag min egen färs! med rena kryddor...
men i fredags fick jag efter tre månader ett infall att nu skulle jag äta ostkrokar och chokald... marabou.. mmmm gott men ost krokarna smakade bara salt... åh vad jag mådde skit efter det mn mage har varit i olag helt... nu är jag tillbaka på rutan igen.. men det är ett jävla( ursäkta) pysslande om man ska "ut" och äta..

jag ser det som det är fusk.. man får en massa skit i sin mat fast man tror att det är ok..
Gulamat och socker använder alla resturanger som smakförhöjare.. men man får kanske tänka så här---
JAG äter rätt alla dagar jag kan sedan om jag måste äta ute så försöker jag minska skadan.. ta bort ris pasta potatis etc--
Men duktig är du !!jag har inte ännu vägt mig ännu,
men en byxstorlek mindre har jag blivit!.

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nelliesmamma - 8 december 2023 20:29

I min familj är vi fem syskon och en halv.    Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 21:26

Jag har sett och upplevt toppen och botten.   Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst.  Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...

Av nelliesmamma - 15 augusti 2021 20:45

Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig.    Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen.   Eller kanske mest av allt hur jag så...

Av nelliesmamma - 24 september 2018 15:56

Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...

Av nelliesmamma - 22 september 2018 16:56

I flera dagar har jag haft funderingar på om jag skulle tävla alls. Jag har inte känt mig pepp. Atlas har känts avig och inte alls på G. Sen funderade jag på om jag skulle stryka mej i Trail och bara rida de andra grenarna. Hur det slutade? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards