Nelliesmamma

Alla inlägg den 8 september 2009

Av nelliesmamma - 8 september 2009 09:58


I våras när jag var arbetslös förra gången så började ju jag att gå lite försiktigt. Jag har en 4,5:a som jag brukade både springa och gå innan ryggen havererade...  Katarinadoktorn påstod (samtidigt som Nanne) att jag VISST ska kunna ut och gå i skogen igen. SÅ vältränad är jag i ryggen nu mer!! Det viktiga var att gå i MIN takt och det gjorde jag. Det gick jättebra!! Jag kunde ju naturligtvis inte ha sällskap med nån annan än hunden för jag var tvungen att gå så LÅNGSAMT!!! Andra skulle nog inte ens kalla det för att GÅ, mer att slänta. Men jag bet ihop, jag tänkte att nu fan ska det gå om det så ska ta hela dan att gå runt!!! Och det gick, jag till och med kunde gå samma runda två gånger på en och samma dag. Men DÅ började ryggen att protestera.


Det är den nivån jag har hållit nu i två år, både i fysträning och allt annat som har med träning att göra. Ta det lugnt, öka succesivt, ta bara tills det tar emot och KÄNN efter hur det känns dagen efter!!! Gör det ont, backa ett halvt steg, men inte MER! Gör det inte ont, ÖKA ett halvt steg, ligg på gränsen för vad ryggen tål hela tiden och STRETCHA!!! Lägg in en vilovecka lite emellan.

Nu är jag SÅ stark!!!


Hihihi, ja för att vara gammal tant alltså!! Hihihi....skulle vilja se andra i min ålder hålla på som jag gör???


Hur som helst, idag klockade jag mej... Förra gången jag klockade mej tog det 60 minuter blankt att gå varvet. Idag gick jag på 53!! Hurra!! En förbättring på hela 7 minuter alltså. Jag ska vara ärlig här och erkänna; Jag hade hoppats på att jag skulle klara det på 45. Men det kommer!!! Det viktigaste är att det går framåt!! Så länge jag har tålamod och tränar i MIN takt så kommer det att gå framåt. Jag skiter fullständigt i vad Flaxe eller NÅN annan säger om min träning...KOM IGEN KÄMPA TA I !! Jag har bevisat för MEJ att JAG vet bäst själv vad jag kan. Ibland ska jag helt enkelt inte maxa på träning.  Vissa dagar vinner JAG mest på att köra på halvfart. Erfarenheten är att FULL FART när jag inte har på kontot: Vila i tre veckor.  En förlustaffär alltså!!


Idag fick Nellie träffa sin nya assistent för första gången. Jag ska köpa en bok till henne att skriva i. Sen får vi se om hon vill använda den, jag hoppas verkligen det. Det ger så mycket - Nellie kan ju inte direkt berätta själv vad hon gjort på dan!! Men vi får veta och kan prata med Nellie om det, och det är JÄTTEBRA!! Idag hade Nellie med sig min gamla lagbild från Karlshamn till dagis, hon VÄGRADE lämna den hemma...hon är för rolig alltså!! Hon är helt fäst vid mina lagbilder. Innan var det den segerbilden från när vi vann div 3 med Flottan som var no 1!


Förra vintern tömde vi inte poolen riktigt så i våras fick jag ta itu med det här:


  


Det vill jag inte vara med om igen, så IDAG ska jag skura ur det sista vattnet och hänga på tork, sen åker den ner i KÄLLAREN till nästa år!!!










Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards