Nelliesmamma

Alla inlägg den 7 september 2009

Av nelliesmamma - 7 september 2009 22:07


Ja, TACK Hästö för en utomordentlig uppryckning i andra matchen!! Nu kan vi snacka handboll alltså!!!


Jag har bara en som jag inte riktigt kan ge fem plus och det är Andre Nyström. Jag tycker han är för PASSIV alltså. Jag kanske är färgad av MITT EGET spel (full attack) - konstigt vore väl annars? Men har man ett friläge emot sig måste man väl göra NÅNTING?? Inte bara inta en pose och hoppas på att bli träffad???  Nej, mitt minne av Andre är att han är snabb, stor och DOMINANT!! Igår inget av det faktiskt...


Det fanns en period i matchen som jag njöt extra mycket...det var när Andre Savic var inne. Närmare bestämt mellan den 20:e minuten och den 27:e. Herregud alltså, hur kan en KANTSPELARE driva upp tempot i en match så till den milda grad???  Jag gnällde ju lite igår för att Andre sitter för mycket på bänken!! Det visade sig att han HAR haft en skada i låret- det var därför han inte spelade så mycket. Och jag nästan började GRÅTA imorse när jag läste BLT!! Andre borta i ett halvår!!! BUUUU va trist!!!


Jag LÄNGTAR till serien kommer igång och man får se lite matcher på ALLVAR, med HELA laget och mot RIKTIGT motstånd!! Jag menar, det var väl på sin höjd Hallby som hade fullt manskap??? LÄNGTAR LÄNGTAR LÄNGTAR!!


På väg hem från träningen idag ramlade det ner en STOR peng!! Vi har seriepremiär nästa helg!!! Vi har tränat så länge och kämpat så mycket och helt plötsligt VIPS så är det DAGS!! Jag hade en härlig känsla i Lysekil så jag hoppas hoppas att jag kan få tillbaka den till nästa helg. Bortapremiär mot Eslövstjejerna blir det!! Hmmmm, det kan bli vad som helst där tyvärr.


Nu tror ju inte jag att vi kommer att dominera serien på något vis!! Absolut inte, men vi kan ha en liten fördel med att vara underdogs. Ingen vet hur vi spelar och det är VÄLDIGT enkelt för de andra lagen att underskatta oss!!! Snälla gör det!!! Hahahaha


Redan i helgen är det träningsturnering på hemmaplan, det blir generalrepetition med HELA laget för första gången någonsin. Vi har bjudit in Pandora, Eksjö och Kalmar. Precis lagom matcher för oss!! Ska bli JÄTTEROLIGT!! Två träningar kvar sen blir det spela av, och i NYA dressarna!!!


Hejja Ronneby!!!


Kolla här då Kolla här då Kolla här då


....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards