Nelliesmamma

Alla inlägg den 5 september 2009

Av nelliesmamma - 5 september 2009 18:07


Först gjorde jag så att jag SADLADE Bella för första gången på två år för att Nellie skulle få rida i sadel!!! Sen begav vi oss iväg ut i skogen....


....trodde jag för vi kom bara till Åsa och Arne, där fick jag jävlar i att ringa efter Mats. Ja, han fick komma och hämta oss! Det ÖSTE ner regn, helt otroligt alltså. Hem med sadel, hund och en tjutande Nellie, som var djupt besviken på att ridturen så att säga brann inne.  Ja, vi hann inte mer än hem så sken solen.


Ut i trädgårn och mocka efter hästarna DÅ fick Nellie syn på Meya, jippie tänkte Nellie och SKÖNT tänkte jag som helt plötsligt kunde JOBBA lite och inte bara vara lekkamrat till prinsessan!!! Hej du, det började ÖSA ner regn och jag fick gå och hämta hem henne, lova att hon ska få gå tillbaka till Meya bara hon tar på sig regnjackan först.... MEN när Nellie kom tillbaka hade Meya gått in och skulle vara inne för familjen skulle ut på galej om bara en liten stund!!! Tjena mittbena vad ARG hon var alltså!!!


Hem och söka skydd från regnet. Jag la mej i hammocken och tittade på när Mats monterade hyllor som han ska ha i sitt förråd/arbetsrum... HAHAHAHA

Vi får se hur det blir med den saken....grejjor inslängda hullerombuller med tomma hyllor...hihihihiiii


Nej, jag kände att jag måste ut med hunden ett varv i skogen, solen lyser och det ser inte ut att vara nåra särskilt mörka moln på g, så på med torra kläder för TREDJE gången idag och iväg!!! Eller hur??? Gissa var jag fick vända?? Ja, hos Åsa och Arne....stod där under ett träd och väntade ut eländet för det har ju bara varit kortare skurar hela dan.... Nehej, det regnade bara FRISKARE och FRISKARE så jag gick hem i ÖSREGNET....


Lagade Tacos till mej och pannbiff till de andra!!! Nu tänker jag inte gå ut mer!!! Förutom när jag ska hämta hästarna senare...det har varit uppehåll sen jag kom hem, men vänta till 10-snåret när jag ska hämta hästarna DÅ vräker det ner igen, det ger jag mej faan på!!!



.................

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards