Nelliesmamma

Alla inlägg den 4 september 2009

Av nelliesmamma - 4 september 2009 12:15


Det här var jätteroligt tycker jag!!


Calle Robertsson:  LCHF och träning är en jättedum kombination!!!


Man får klicka sig vidare tyvärr, men det orkar du!!


...


Av nelliesmamma - 4 september 2009 11:37


Ja, visst låter det olycksbådande??? Hihihi, jag åkte till affären och köpte chips, ostbågar, smågodis och BÄRS. Fan va gott det var!!! Ha, jag hade varit sugen i flera dagar ju, och nu var det dags att falla för frestelsen.


Jag har inte gjort så nån gång sen den 1e juni och vaddå, var tredje månad kan man väl halka dit??? Jag har haft nån slags överenskommelse med kroppen att den dan jag verkligen BLIR sugen då tänker jag köpa godis och inte lite heller!!! Nu var som sagt första gången och det kändes GÖTT att äta tills man fick ont i magen. Och ont i magen fick jag - shit!!! Jag har TRÄNINGSVÄRK i magen idag alltså!!!


Jag har nu chips, ostbågar och smågodis kvar. Men ALDRIG att jag skulle äta sån skit två dar i rad. Nej inte det minsta sugen!!!


 FUSK!! Bilden från i våras när jag var arbetslös...hihihi


Idag har Bossi och jag varit och gått  4,5:an och det var SKÖNT. Halsen MYCKET bättre, jag har inte alls blivit lika sjuk som Mats. Och KANSKE är det maten, kanske nåt annat. TACK ialla fall!!! Hoppade träningen igår och det var nog oxå ett lyckokast!!! Jag har blivit så KLOK på gamla dar.


Jag vill passa på att slå ett slag för min spikmatta. Den är så BRA!! Jag sover som en bäbis och ryggen är KALASBRA!! Jag ligger på den 15-20 minuter innan jag somnar. MEN för nån dag sen var jag så trött att jag inte orkade ordna med det...urk, hur trött kan man bli??? Otroligt korkat var det för jag var JÄTTESTEL nästa dag!! Aldrig mer slarva med den här...



Ja, jag lägger en hoprullad handduk under så den kommer upp i svanken OCH en jättetunn kökshandduk just där, för annars står jag inte UUUT!! Det gör så där lagom ont i alla fall. Det tar en minut eller så sen somnar man BUMS (om man inte läser nåt för att hålla sig vaken, jag måste!!) USCH två gånger har jag somnat på den den här veckan bara. Man ska ju inte ligga mer  än 40 minuter per dygn....hihihi


Den mjuka spikmattan med runda ringar har jag ingen åsikt om - jag har aldrig provat den så jag vet inte alls. Vad jag VET är att fakirerna inte hade nåra runda ringar på SINA spikmattor. Den modellen JAG har är mest lik den ursprungliga så DEN vill JAG ha!!


Min granne har den mjuka mattan och hennes massör edyl som sålde mattan till HENNE sa att: Den mjuka mattan kan man rulla ihop och använda som kudde. Då ska man ligga så ÖRAT ligger emot, för där finns "fina" punkter att trycka på...well well, inget för mej.


Nellie har fått en ny assistent som börjar nästa vecka. Ska bli jättespännande  att se hur Nellie och hon kommer överens!!! Den här nya tjejen kan TAKK (Tecken som Alternativ Kommunikation och Komplettering) men inte PECS (Pictures Exchange Communikation System) som vi ska börja med nu. Jag tror det kan vara BRA att man inte är expert på allt, man är mer öppen på nåt sätt!! Då blir det att de ska lära sig tillammans OCH assistenten kommer ju få löpande handledning av specialpedagogen. Jag är inte det minsta orolig. Hittills har allt ramlat på på bästa sätt och varför skulle det inte göra det nu??? Allt som krävs är att Nellie och den nya assistenten kommer överens och att de tar en dag i taget!!!


Här har vi lilla prinsessan efter en tupplur. Hon är så SÖT!!!



Jaha, ska jag bada hunden eller klippa honom eller ska jag bara duscha efter skogspromenaden och sen softa i soffan en stund tills det är dags att hämta Nellie??? Hmmmm, blir nog soffan i alla fall!!!


..........






















Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards