Nelliesmamma

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av nelliesmamma - 2 augusti 2009 20:37


Jag blir precis ROSENRASANDE på den här bloggen alltsåå!!


Jag försökt lägga upp bilder men funkar inte. Kanske ett tecken på att jag ska lägga av i alla fall...hmmm...


Jag har så himla många fina/roliga bilder från igår och jag vill DELA med mig!!


Man fick betala 60kr per person och Olov började med att berätta att allt blivit så DYRT nu för tiden så de hade inte råd att köpa HATTAR. Så alla fick alternativa huvudbonader. Jag får försöka ladda upp dem imorron så ni får seee, det är verkligen FINA bilder alltså!!


Jag har inte druckit mycket alls sen den 1 juni när jag bytte diet men IGÅR jävlar i min lilla låda drack jag vin, och det känns idag!! Jag gick från sängen till soffan till solstolen till badmintonträningen....och mina ben var som två stenstoder. Hihihih, det blev inte mycket tränat idag alltså.  Men det var kul ändå. Alltid kul att träffa Magnus och Arne ju!!! Och förra veckan piskade jag upp Arne jävlar anama, så jag vet att jag KAN bara benen och huvvet är med. Vet inte hur många hål jag slog i luften ikväll. (missade bollen helt)


Jag har räknat ut att jag gått ner 10,5 kg TOTALT, om man räknar med de kilon som jag gått upp med...på midsommar och på Åhus. Men min vikt nu är på -7 och det är samma som innan Åhus. Helt ok och jag känner att jag är på gång nu!!! Nu är det inte fest på ett tag vad jag vet. Hihihihi


Så till dej som är nyfiken så står vågen på -7kg sen den 1 Juni och jag mår så himla bra alltså. Inget godissug eller humörsvängningar som kan härledas till blodsockerfall eller så. Igår var jag förutseende och stekte bacon att ha som "chips". Den stora faran med att dricka alkohol när man håller diet är att man tappar omdömet!!! Så jag hade med mej "safe" godis så att säga!!


Jaha, imorron öppnar Nellies dagis igen så nu är det tillbaka till den gamla vanliga lunken. Assistenten ringde idag och berättade att de väntar smått till Januari och det är ju bara att gratulera!! Hon pluggar i höst och planen är att hon ska hinna jobba med Nellie parallellt med studierna. Det är ju inte många timmar på mosippan!! Men till Januari måste vi ha fasat in en ny assistent, det ska nog gå bra!!


Jag håller tummarna och nu märker jag att assistenten hade rätt när hon sa: Var inte OROLIG Nellie är mycket lättare att få kontakt med nu än när jag började!! I sommar fick jag kvitto på detsamma, Nilla och Nellie fann varandra!!! Känns bra när Nellie tar till sig nån "ny" sådär för det händer inte ofta!!


Nu duschen och sen sängen...


..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards