Nelliesmamma

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av nelliesmamma - 6 juli 2009 13:59


Det finns nog många som suckar tungt och tycket det är dööööötrist att man måste åka på än det ena och än det andra och jobba GRATIS för att dra in pengar till klubben man är med i....


Men jag säger bara: TÄNK OM!!


Förresten gäller det här som jag har att säga ALLT som i livet kännns lite "sådär"..


Jag irrade omkring på Diggoloo och sålde programblad för 60:-, det var inte BILLIGT var det många som tyckte...men vaddå...det är bara att se glad ut. SEXTIO??? Du kan få SEX!!!......hoppsan det blev fel det där såg jag på killens blick.... men jag konstaterade bara att det har jag gott om hemma så...nej TACK!!


Senare skulle jag (i DAGENS samhälle där nästan alla laddar ner) sälja årets Diggilo CD för 160:-


Men hallå!!! Jag pratade vitt och brett med folk som hade picknick i det gröna. Sen får man ha lite "blick" för vem som vill köpa!!! Sen mötte jag de här pajsarna!!!



Jag hade funderat på det där att ingen hade riggat nåt typ partytält när man ändå sitter ganska långt bak så man inte är i vägen för nån bakom... Men de här hade med sig parasoll, och var nog torrast av alla  i hela brunnsparken tror jag!!! Jag frågade dem till HÖGER om parasollsittarna om de ville köpa skiva, MEN de här två pratade jag bara lämpligheten med parasoll och att de hade en söt liten kikare som de delade på!! Sen frågade jag om jag fick fota till bloggen....men inte om de ville köpa SKIVA. Men det ville de!!


Ja, det var inte bara DEM jag träffade på som var helt underbara att bara prata strunt med...


NU TILL POÄNGEN!!! Det tog tid, men den är värd att vänta på!!!


Jag NJÖT hela kvällen av allt som hände, ÄVEN när regnet vräkte ner. Jag NJÖT av att nasa alla grejjor.  Jag vill inte tänka på hur det skulle varit att dra om kring i SJU timmar och ha TRÅKIGT!!!


Allt handlar om tankens makt och att det blir inte roligare än man gör sig!!!

(eller det blir inte roligare än man köper ut???)


Nästa helg står jag parkeringsvakt på Maxi Ronneby för det är TOSIGA. Sen drar jag till Karlshamn och kollar Uggla-revyn. Jag ämnar ha lika roligt på båda ställena!!


.................




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards