Nelliesmamma

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av nelliesmamma - 3 juli 2009 18:19


Ja, det tog ett tag - och egentligen är jag för förbannad för att göra nåt vettigt. Här har jag suttit inspärrad vid en dator hela veckan...och vad händer samma minut som jag kör hem från jobbet???


Det börjar regna och har fortsatt med det sen dess. Fy fan för det alltså!!!


Men vi har inte haft nån ventilation på jobbet idag så jag var helt UTPUMPAD när jag kom hem så jag tog Nellie, slängde henne i POOLEN och hoppade sen själv i!!! Sen badade vi i regn och åska!!!


Här kommer alla kläderna på en och samma gång....(gesslemelodi)



Ja, vad ska jag säga??? Jag står på hennes fot för hon ska va still...

Ja, jag vet. Det var inte snällt alls...hihihihi, men jag är ju en

MYCKET GRYM KVINNA!!


Här är sviterna efter argutbrottet...



Och jag är även MYCKET trög. För den här tog jag på både bakochfram, dessutom utochin. Om jag ser ett tryck så tror jag att det ska va på magen.

Punkt.

Men tydligen ska trycket vara i nacken på insidan av tröjan. Meningslöst.

Men det blev LITE roligt iaf...



Kom inte och säg att det inte var det SÖTASTE du sett på länge!!?? Men inbilla sig att hon kommer ha den på sig??? Njä, inge många sekunder i ett sträck iaf!! :))


Ja, här sitter jag och lyssnar på KALLE BAAH, leta reda på dem om du gillar reggae.. "lokalband" från Skärblacka där X:et är uppväxt och där jag själv jobbat några år.


Nu ska jag fixa en ny skiva till träningen på tisdag...eller torsdag, för på tisdag ska vi träna BEACHHANDBOLL. Ljuva liv!! Och jag har ju RÄKNAT FEL. Åhus är inte nästa helg, utan om TVÅ veckor....den som väntar på nåt gott...

Men den som väntar på nån som har gått, han kan få vänta länge.....


.......................

Av nelliesmamma - 3 juli 2009 09:45


Ja, just det... på torsdagar jobbar jag alltid över och kör därefter direkt till Nättraby där jag blir hämtad av farbror Flaxe. Sen samåker vi till Ronneby.


Igår slog vi nog ALLA värmerekord i Ronneby sporthall. Ett tag var jag färdig att vika ner mej fullständigt. Så som man kan svettas i ansiktet- när det liksom rinner floder och droppar från näsan ner på golvet... så forsade svetten från ARMAR OCH BEN. Det är helt otroligt och förmodligen inte särskilt hälsosamt!!!


Till slut sa jag till farbror Flaxe att jag ger upp på högpulsträningen - annars svimmar jag!!! Jag älskar min handboll och tycker att det är skitkul med försäsong, men det får finnas gränser för hur mycket man pressar kroppen...jag ska ju inte till OS prrecis och jag är ju inte direkt 17 år längre...hihihihi


Men annars är vi på god väg i Ronneby.... tack gode gud för att min predikan häromveckan gick fram!!!


Ett tag kändes det riktigt oroväckande, det var liksom inget KLIPP i tjejerna. Det såg ut som merparten gick på halvfart. Kom igen nu, om jag är snart 40 och har 20 kg för mycket att bära på. Då ska inte jag ha bäst frekvens i fotarbetsövningarna..... I Karlshamn var jag i särklass SÄMST och det är SÅ det ska va!!!! Ett tag till iaf. Vänta ni bara....... :))


NU ser det ljust ut!!! Alla gör sitt allra yttersta, alla peppar varandra, och alla är GLADA och UPPÅT även när det är som "jävligast".  Nu jävlar säger jag bara. Och vilka talanger...shit, det ska bli så KUUUUL med handboll den här säsongen. JAG får OXÅ va me och spela, och med vilka tjejer sen....SUCK, när är det September....hmmmm...många veckor kvar. Jag får trösta mej med ÅHUS så länge. bara en vecka kvar!!!!


Jag fick en påringning igår....hur går det med vikten egentligen??? Om du inte skriver om det så kanske du har gett upp eller att det går riktigt dåligt....ett undertryckt fniss.... vem kan det ha varit????


Så här var det ju....jag gick raskt ner 6 kg på bara ett par veckor!!!


Sen var det ju midsommar och jag tog ett beslut om att "fira" med allt vad det innebar av POTATIS, BRÖD, GODIS, VIN...ja, jag gick upp TVÅ kilo på grund av det. IMORRON tror jag att jag är tillbaka där jag var dagen före midsommar. Dvs -6kg.


Men jag vill poängtera att LCHF är ingen diet som påverkar livet på nåt negativt vis. Det enda är att jag slipper vara hungrig, jag är inte lika trött, jag går ner i vikt, och äter BARA god mat!!!!


Idag ska jag försöka att flexa ut lite tidigare. HEM TILL NELLIE och POOLEN. Gott gotti gott gott.


Just det!! Jag har en handbollsnyhet för er som inte hört det innan.


EMELIE SEVESTEDT har skrivit på för Karlshamn. Jättebra för Karlshamn. Och JÄTTEBRA för Emelie...har gått lite trögt framåt för henne sista tiden tycker jag. En sån tjej ska inte bli kvar i div 2 i så många år!!!! Hon ska framåt uppåt!!! Lycka till med nytändningen säger jag. En HÄRLIG tjej, en av FÅ som jag saknar från tiden i Flottan faktiskt!!!


...............

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards