Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av nelliesmamma - 1 juni 2009 21:38


Jag läser alltid "Hälsningar Hylse" som kåserar i BLT varje måndag och torsdag. Idag tyckte han att det var mer eller mindre fördjävligt att vi inte har kvar annandagpingst nu när det var så fint väder idag.  Och nationaldagen är ju på en lördag i år och på en söndag nästa år- vilket nerköp vi gjort...hihihi


Inte VI som jobbar på Manpower,  vi fick ledigt med betalt i fredags för att nationaldagen ligger på en lördag. Säkert fick fler det....


Jag tänkte berätta HELT kortfattat om min kosthållning. FY FAN VA SKÖNT att slippa vara hungrig varannan timme alltså. Jag har inte varit hungrig sen i går morse när jag vaknade. Trots det har jag nog bara ätit hälften av mängden jag brukar. MEN grädde, fet ost, creme fraishe, fil och mer grädde. Jajajaja, vi får se hur det blir. Skönt att slippa vara hungrig iaf!!!


Här är våra nya hammockkuddar som MATS fyndade idag!!!



Och GRÖNA med, är han inte en klippa så säg???


Häromdan när jag var ute och körde med hästarna så kom jag att fundera över en grejj...varför känns det som om vissa saker liksom inte går frammåt. Skogsbruket tex... är inte det här förlegat och borde det inte förbjudas??



Det finns ju alternativ... med häst tex!! Jo, jag fattar att det handlar om pengar. Och säg en skogsägare som bryr sig ett skit om ifall ugglor ligger påkörda i trafiken i parti och minut för att "deras" skog  med boplats är borta!!!???


Men så kom jag på nåt KUUUUL, nämligen hur det ser ut när vi är ute och kör nu för tiden. Vi har ju tillfälligt utökat familjen så att säga...



Nellie är en klippa på att köra. Om jag saktar av för att Donnakraken ska få en andpaus så sliter Nellie tag i tömmarna och flaxar febrilt tills Donna börjar trava igen. Ja, jag måste hålla koll på tömmarna....

Och var GRÖÖÖNT och SKÖÖÖNT det har blivit. Helt fantastiskt vad underbart det är att vara ute i skogen nu!!!


Jag avslutar med en sällskapssjuk katt. Till och med Boss dög som sällskap!



Jag har inte hört ett ljud från några politiker. Jag är i valet och kvalet om jag ska ligga på HÅRDARE eller om jag ska ge dem arbetsro. Jag funderar vidare....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards