Nelliesmamma

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av nelliesmamma - 23 maj 2009 17:49


Jo, idag tänkte jag att jag skulle åka ner till badet med Nellie och hennes nya baddräkt!!! Vill ju kolla om den FUNKAR, är SÅÅÅ nyfiken!!! Hur som helst - ut på nätet för att hitta tider till badet...då fladdrade facebook förbi och där stod det:


När kommer ni?? Det är ju redan lördag!!!


SHIT jag hade glömt att jag skulle till Ankin idag och kolla hennes nya fjölis!!


Skitbra alltså, jag lämnade tre sömniga och PROPPMÄTTA hästar...



Varav en av dem inte ens orkade STÅ upp....hihihi Fan va fet han är!!!


Och begav mig till Kallinge för att kolla upp nytillskottet, slarvig jag är som inte lagt namnet på minnet...hihihi



Otroligt söt är HAN i alla fall....vi gick in i hagen för att få en lite bättre bild, men egentligen. Kan man få en bättre än den ovan??



Tror inte det, försökte få nån actionbild, jag GILLAR ju de där med sudd omkring med ett skarpt centrum....men inte den här gången!! Men KOLLA hur han står för att kunna äta. Ett så ungt föl ska inte äta så mycket gräs egentligen, så de når helt enkelt inte ner till marken. Naturen är allt bra fiffig....men hingsten var LITE listigare. BRETT med benen så går det vägen!!


En rolig grejj för NELLIE och givetvis för mej oxå- Ica och Nikita var oxå hos Ankin och Börje idag!! Så de passade på att rida en liten stund på TUDOR!!

Minns ni honom??? Jag hade ju honom på unghästträning hos mej förra sommaren och hösten. En riktig liten pärla!! Hur snäll och go som helst!!



Och när de ändå var i hagen med alla maskrosor så passade de på att "göra" fler.....kommer du ihåg hur roligt det var att blåsa på maskrosbollar???



Ica hade med sig en rolig grejj som JAG inte sett tidigare. Nu HAR jag varit på kurs hos Tant grön...man MÅSTE (nästan) ange var man köpt grejjor och HELST länka till butiken....men inte ens Ica visste var hon köpt det...men det var en leksaksaffär i Karlshamn.


Inte helt otippat så var inte Nellie helt på med iden att krocka en boll genom djur....men Nikita visste hur man kunde göra det....lite lättare för sig genom att skippa klubban och rulla bollen för hand!!!


Åhej...


Åhej....


Jippie!!! Jag klarade det!!!


Sen iväg på nya äventyr, gunga i gungan och gunga i hammock!!! Livet är tippen toppen när man är tre och fem år....hihihihi



Obs att strumpor och skor åkte AV och PÅ stup i kvarten. Det är fantastiskt vad de hittar på hela tiden... obs i bakgrunden en stege!!! Där klättrade man upp och ner, nästa unge, upp och ner, nästa unge, upp och ner, nästa unge, upp och ner, nästa unge, upp och ner, nästa unge, upp och ner.....shit vilket tålamod jag har!! Trodde aldrig att JAG skulle ha ett sånt tålamod med ett barn. Men det går GANSKA bra faktiskt!!!


Apropå hammock. Den fina hammocken på bilden är numer MIN och står på MIN altan. Jag har redan invigit den med att ligga och dricka en bärsa i kvällssolen!!! Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm........


Nellie passade på att gossa lite med Sotis när vi kom hem.....shit hon är 17 bast katten!!! Hur snäll som helst... tills Boss kommer, då hon både spottar och fräser!!!



Mats har varit på Sturkö och spelat fotboll idag så vi ska äta varmrökt lax som han köpt hem från fiskaffären vid brofästet... Smaskens!!


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards