Nelliesmamma

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av nelliesmamma - 2 maj 2009 20:35


Ja, det gör det VERKLIGEN, kolla vad jag lyckades fånga på bild under dagens körtur i skogen!!!!



Flera grannar som har körsbär....



Jo och sen var ju Nellie på sånt strålande humör och skulle BARA gosa med Bella hela tiden. Man ska veta att Bella är Nellies ridhäst som bara älskar när Nellie vill pussas och annat... Donna är liksom mammas häst och vill inte gulla så mycket. Jag får gärna borsta och hålla på, men Nellie är bara jobbig. Så när Donna drar vagnen har Nellie lilla julafton, för hon kan gulla med Bella som är på släp HUR MYCKET SOM HELST!!!



Igår skröt jag ju om att jag klippt gräset...


Ja vi är inte SÅ intresserade av det där med att rensa rabatter och hålla på med en massa lull lull i trädgården. Men det finns det ju andra som gillar, och titta är gratis!!!



Här finns mycket att se HELA sommaren lång må du tro!!!


Idag fick hästarna gå i sin mycket minimala men ändå.... BETES hage...



Det är nåt visst när det slår om och blir grönt, man kan nästan inte tro sina ÖGON!!! Det blir så fint och man blir så GLAD!!! Den här helgen har verkligen gjort susen för kropp och själ!! Sol sol sol sol sol och hästar i skogen varje dag...Mmmmmmmmmmmmm....


Medan jag fixade med vatten till hästarna och såg till att jordspetten till staketet blev vattnade så passade Nellie på att öva balans...



Väl hemma igen så var det dags för Nellies vila och jag började ARBETA, och jag jobbade HÅRT må du tro....S-H-I-T vilket slit...



Men den blev HELT JÄVLA REN ALLTSÅ, och inte en fläck så långt ögat når, och inte kamerazoomen heller för den delen...hihihi...



Imorron blir det nog att baka årets första rabarberpaj för mina rabarber är jättestora och fina......mmmm......men det är nog bäst att köpa hem nåra kilo socker extra, det brukar gå åt......



Sen när jag skulle vattna min fina Gerbera som jag fick av Anne när jag "slutade" som hästskötare såg jag nåt lustigt....



Men jag menar bara KOLLA RIKTIGT NOGA!!!



FAN va läckert det var!!! Det var nog det häftigaste idag alltså!! Men det tälvar med fotot jag fick på Boss...



Jag tycker det är så LÄCKERT när man får en knivskarp skärpa i mitten och resten suddigt för att motivet är i rörelse. Jag har lyckats en gång tidigare...då var det på Staffan på Järnia.


Den här gången var det efter fem försök!!!


Kommer du ihåg vad som hände förra veckan???



Den flarran ligger för närvarande på kylning och Mats och jag ska ta oss ett varsitt glas.....gott!!


Gott gotti gott gott!!!


....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards