Nelliesmamma

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av nelliesmamma - 1 maj 2009 18:54


Jo, men jag är inte mycke för traditioner....så det blev ingen valborgs"brasa" (ingen eld i år ju..) för vi var för trötta och ingen första maj för vi var ute och körde med hästarna!!!


Men vi åt frukost på altanen - och det är VERKLIGEN sommar för mej.... även katterna åt frukost på altanen. Deras nya tillfälliga matplats tills altanen är klar är UNDER gasolgrillen....fint!!




Och medan vi satt och mumsade ikapp med katterna så fick hästarna äta gräsfrukost utanför på gräsmattan...



När vi kom tillbaka från skogen och körde förbi Petra (grannen) så frågade hon om vi ville se hennes nya hundvalpar....



Och den stolta mamman har vi här...förresten hon som skäller ut oss och nästan kommer ut på vägen och jagar oss när vi går och kör förbi på vägen...hihihi



Jättesöt, men inte lika söt som X:et så klart!!! Har inte nåt scannat kort på henne, men ska försöka fixa det!! På den tiden....när X:et levde fanns ju inga digitalkameror!!!


Sen var lilla hjärtat ganska trött så jag slängde henne i bingen en stund... Och jag passade på att vara i S-O-L-E-N en liten stund. Efter ett tag blev det olidligt varmt så jag gick ut och klippte gräset i stället!! Där fläktade det lite....skönt!! Det är OTROLIGT att man glömmer hur underbart det är på sommaren när det är varmt och solen skiner..... Mmmmmmmmmmm.....

Klipparen hittade Mats på tippen, han bytte membran, sen gick han som ett skållat......och fin är den oxå



Ja, just det - Mats och jag har en FUUUUUUL ovana att skjuta allt framför oss....så vi tömde inte färdigt poolen i höstas....S-H-I-T vad äckligt det var under poolskyddet alltså!!!



UUUUURK vad äckligt, som tur var så var det dags för mej att gå in och laga mat!!! Hahahahaha....


Och nu är maten klar för den har stått och puttrat medan jag suttit här och knapprat....och gissa VAD!! Jag har MASSOR av godis och ostbågar kvar, så det blir efterrätt ikväll...


Men bärsen är slut så det blir hemmagjord läsk istället!!!


OBS!! Bara en tredjedel socker om man jämför med köpt läsk!!!


Ha det bra...



...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Skapa flashcards