Nelliesmamma

Alla inlägg under april 2009

Av nelliesmamma - 9 april 2009 20:27


Ja, vad kan man säga?? Utanför dörren står dessa små godingar och undrar:


Vill ni köpa disktrasor och stödja vår förening???


SÅKLART vi vill!!! Och eftersom vi inte hade godis att skänka så fick de en liten slant med sig när de gick!!! Mats erbjöd faktiskt lite tandkräm. Men TÄNK, de hade redan fått det!!!


Kan det vara tandläkaren på gatan som varit i farten??? Go Åsa Go Åsa Go Åsa!!!

Av nelliesmamma - 9 april 2009 13:20


Idag kl 09.00 läkartid för Nellies öra- kolla om söndervärkt eftersom det blödde där... Borde jag gå upp tidigare och cykla bort med hästarna INNAN jag åker till vårdcentralen????  Njäääää.......


09.00 Doktorn kolla öra och skriva ut intyg eftersom mamma varit hemma MER än en vecka med sjuk dotter...

09.45 Till hagen med hästarna...

10.08 Hemma igen, lasta bilen med barn så man kan åka och KÖPA allt vi behöver!!!

Nu börjar klockslagen bli lite oklara..... Men först till skopunkten och köpa nya skor till Nellie, och kanske till mej??? Ska ju på AFRIKA-fest hos Linda snart, måste ha några skor till min utstyrsel.


Tänkte vinna PRIS för bästa klädsel...hahaha!! Det tänkte i och för sig och emedan även Mats göra, men honom klår jag lätt....


Sen iväg till Rusta och köpa nya dukar (vi kör barnsäkert, med vaxduk...) till kök och rum. Juldukarna sitter ju kvar och det är ju helt i sin ordning!! Julen varar ända fram till påska- så nu ska vi ha nya dukar och nya gardiner!!! Hahaha, julgardinerna hänger fortfarande uppe, men kom igen nu det här inte en inredningsblogg... Då får ni gå till Tant grön istället och kolla fräsiga inredningsdetaljer...fniss... Förresten Jenny, visa mej hur man gör så att "Tant grön" blir klickbar!!!


Därefter till bolaget och köpa vin till mej, öl till Mats och en vinare till Anne. Hon ska veta att jag uppskattar ridturerna med Flower!!! Om jag inte haft hennes hästar att ta hand om hade jag nog legat i soffan och deppat många många många gånger sen jag blev arbetslös!!! Hittade faktiskt en vinare som hette Zonnenbloem, måste betyda solblomma (solros trodde Nilla, men hästen heter för bövelen FLOWER och inte ROS) 


Granne med bolaget ligger den lite nyttigare och mer LIVgivande butiken life- in där och köpa vitaminer till håret (jag har bara halva kalufsen kvar sen jag ammade Nellie) det blir lite bättre, men troligen aldrig som "förr".


... sen en snabbis till fiskbilen, FAAAN vilken varmrökt örtlax de har med ANANASSÅS!!!


 SEN var det "bara" Maxi kvar....helt otroligt vad folk handlar...hehehe, och jag med då!!! Men jag fick med ALLT utom havregryn. Men det skiter jag i, jag tänker inte äta grötfrukost förrän nästa tisdag när helgen är slut!!


Nu kom Mats hem oxå, har jobbat halvdag, då går man hem 2 timmar tidigare....hahahahantverkare alltså....


Nu kan jag inte riktigt bestämma mej om jag ska ta tag i gardiner och dukar NU, eller om jag ska ut i solen lite först, men är väl bäst att ta tag i det tråkiga så har man det gjort sen...

Unna ä, va unna ä..... Som på svenska betyder just det, det som är "undan" dvs gjort, slipper man ju att göra "sen"



Av nelliesmamma - 8 april 2009 14:24


Idag ringde en rar tjej från Manpower som tyckte att min profil såg intressant ut för ett jobb som hon hade på lut...YES, gissa om jag sålde in mej, det jobbet är bara MITT alltså!!! Hon skulle höra av sig igen nästa vecka. VILL VILL VILL VILL VILL VILL ha det jobbet!!!


Jag hade ju en fundering på om ett barn kan ha en söndervärkt trumhinna utan att mamman märker nåt, tex att barnet är lesset eller så. Och svaret är JA, det kan vara så om barnet är en tuffing....


Idag ramlade Nellie ner från altanen två trappsteg och landade mitt på näsan (som mamma gjorde i snön när hon tolkade efter Bella i vintras) och mamman bara skrattade och frågade VAD HITTADE DU DÄÄÄÄR??? Nellie reste sig och ruskade av sig grusen som hon hade i ansiktet och sen var det bra med det...hahaha Inget baltande med barnen i onödan...


Det är härligt för Nellie kommer med nyheter hela tiden. Nu säger hon (hela tiden) Hejdå allihopa!! Hejjo hopa!!  Det är festligt hur Katarinadoktorn har koll på när det är dags för uppehåll. Normalt sett behandlar vi med akupunktur var annan vecka, men nu har vi fem veckors uppehåll- och nyheterna bara RAMLAR in. Det ALLRA hetaste är när man slänger sig handlöst på golvet och skriker som besatt för att man inte fick som man ville.... Fan va kul. Då försöker mamman smita ut i ett annat rum och liksom bara ignorera det hela. Efter en stund kommer en liten tjej och ropar: Mamma? Mamma?   -Ja, säger jag då  -såklart, och JA, då kastar man sig på golvet och skriker igen. För nu har man ju publik igen!!!! Det här är vad jag kallar HUMOR. Jag blir så road!! (Än så länge....hahaha)


Ikväll träning med Ronneby, lite spänt och se hur det artar sig med laget. Kan vara så att vissa tjejer vill ge upp. Men det är NU som jobbet för nästa säsong börjar. Och loppet är inte kört för 2:an redan i höst, jag vägrar ge upp ännu....

Av nelliesmamma - 7 april 2009 09:18


Men vaddå är inte det här klagomuren eller????


Nu har Nellie varit förkyld i en vecka, och hade väl tänkt att hon skulle iväg till dagmamma IMORRON, eftersom hon var så sliten fortfarande igår. Dessutom lite äckligt blod från näsa och öra igår..... Kan man ha en söndervärkt trumhinna utan att mamma märkt nåt??? Borde inte barnet gråtit och varit lesset om hon haft så ont i örat att det värkt hål??? Svar på frågan får jag kl 11.36 när vårdcentralen ringer mej.


Hur som helst hade jag räknat med en "frisk" dag idag så hon liksom hämtade hem lite krafter så hon kommer ALERT tillbaka till barnen imorron.


HAHAHA trodde jag till klockan två i natt när vi vaknade av att Nellie spyr ner hela huset..... Det är väl nånting som man ofta tänker på: Oooooh om man kunde få ägna hela natten till att torka spyor och trösta ett sjukt,  spyende barn. Fan va dumt.....


Igår träningen i Ronneby inställd, alla spelare hemma och slickar såren. Men deppa inte för tungt säger jag bara. Var BEREDDA!!!! Jag bara känner att det "kommer mera", alldeles snart. Det kan inte vara så mycket RÖK utan någon ELD. Rydebäck ut ur 2:an, Rydebäck ut ur 2:an, Rydebäck ut ur 2:an. Kom igen nu förbundet och skaffa fram lite mer utrymme till Ronneby nu när ni ska utöka systemet högre upp.... TVÅ chanser till uppflyttning, med spel mot Pandora (?) i båda fallen.... OM inte både Pandora och Ronneby får plats....


I BÅDA fallen går Ronneby upp...Pandora var ju "inget" motstånd...fniss....


I stället för handboll var det gymet igår. Hade bestämt tid med Lottis. Åkte vid halv 7 och solade, förväntade mig att Lottis skulle komma kl 7 och då skulle vi SIMMA för ovanlighetens skull. Jag tänkte hinna lite axlar emellan. DU, jag hann lite MER, för vi hade bestämt att Lottis skulle komma kl8 och jag borde då solat kl halv 8. En hel TIMME gym helt för mig själv. På det en timme simning. Medelst vattengympa a-la Tony Viberg, nån som minns???

Det där med att vara slutkörd efter träningen.... hem och cykla o hämta hästarna i hagen....

(Sen upp kl två och torka golv halva natten...)


Nehej, hästarna ska till hagen, Nellie PIGG som en MÖRT - hon har redan raserat halva huset medan jag suttit här och skrivit. Så när vi kommer hem från hagen ska jag städa av all bråte hon dragit fram. Var hittar hon allt???


Referens: Städfoton från häromdagen....

Av nelliesmamma - 6 april 2009 09:13


När jag skulle åka till Ronneby igår så satt Mats i soffan och såg allmänt deppig ut...

-Vad är det med dej då?? frågade jag

-Suck...suck...suck...Jag vill inte vara här hemma om du kommer hem från Ronneby OCH DE HAR FÖRLORAT...

-Men de förlorar inte, sa jag.


Det var innan jag såg SUMO-målvakten de hade tagit med sig från Jönköping. Jag menar allvar, jag har sett många olika former och åldrar och storlekar på spelare genom de 30 år som jag varit inblandad i handbollen, MEN jag har ALDRIG sett nåt liknande!!! Hon var garanterat över 1.85  lång och jag vet inte vad hon kan ha vägt...120-130 kg kanske???

Inte nog med att hon var stor och tung, hon var vig oxå, gick ner i spagat och tog en straff vid stolproten...

Nej det var synd om tjejerna som inte hade rutin nog att hålla i bollen och titta på målvakten innan de drog iväg skotten...då hade Ronneby vunnit stort!!!  Jag pratar utklassning. För det spel som Ronneby visade upp i första halvlek var helt otroligt FINT och INSPIRERANDE och SNYGGT!!!


Jag tror bestämt det är dags för en ASSA/DISSA kurs där så att man klarar att hålla spelet uppe även när målen uteblir!!! En målvakt kan inte hålla sig på topp en hel match. Fortsätter man spela så går det hål på målvakten FÖRR eller SENARE....


Nu hoppas jag att Fortuna Rydebäck drar sig ur div 2 som det ryktas om så att Ronneby får en extra chans.

Annars att handbollsförbundet flyttar upp ordentligt med lag i div 1 så Ronneby kommer i läge för uppflyttning!!!


Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Slöseri att ha Ronneby i div 3, PRECIS lika slösigt som att ha Karlshamn i div 2. Nej nu får vi ta och spela upp Ronneby i 2:an där vi hör hemma. Den här gången ska det gå!!!


Är Ni med???

Av nelliesmamma - 5 april 2009 11:23


När man är helt jävla nervös så man bara mår illa måste man försöka tänka på annat.  Jag syftar såklart på Ronnebys kvalmatch idag kl 14. Jag kommer vara där och hejja tills fan hämtar hem mej och vi spelar i tvåan nästa säsong. För att inte jag ska bli HELT tokig medan jag väntar på att klockan ska bli så man kan ÅKA nån gång så har jag letat i bildarkivet. Och TITTA DÄR, bilder från våran överraskningsfest för brorsan i Norrköping i Mars. Han fattade INGENTING!!


Han hade tänkt att det var ingen mening med att fixa kalas, det är för mycket folk från Skåne och Blekinge, dom kommer ALDRIG...hihihihi men det gjorde vi!!!


Först en lagbild när vi laddar för själva överraskningen, sen brorsan som inte tror sina ögon, därefter foton på allt löst folk som var med på bowling och käk, samt efterfest hos Janne där vi kollade melodifestivalen. Nilla var den enda som gissade på operaskrikerskan faktiskt!!!!

Av nelliesmamma - 4 april 2009 17:23


Om man är inlåst med en 5 åring så gäller det att hålla henne sysselsatt...

Med tex badminton, dans och matlagning...


När det gäller hur fint eller ostädat Nellie har i sitt rum kan jag bara säga att "före" bilden inte anger om det var en timme sen jag städade sist, en dag sen, eller en vecka eller en månad....suck....


Den stökiga bilden är då "före", den välstädade bilden är "efter" och sist men inte minst. När man släppt Nellie lös så tar det bara 30 sekunder innan det är "kört" igen!!!


Sen utförde jag mitt sista uppdrag för Karlshamns handboll idag... stekte hamburgare till ungdomsavslutningen....det var roligt, för Spykan var där!!! Och det var GOTT oxå...fniss!!!

Av nelliesmamma - 3 april 2009 10:18


Jo, men jag kan förstå att det verkar tjatigt men hur är det då för MEJ som inte får gå ut i fina vädret??? Stackars mej...


I mitt horoskop står följande:


Föräldrar får ha tålamod med barn. Du kan vara irriterad och det känner barn. Ta det bara lugnt.


OK tack för tipset.  Kan min irritation ha nåt med trötthet att göra??? Igår tog jag det kloka beslutet att sova på soffan. Nellie sover alltid i vår säng när hon är sjuk så....3 st i en 160-säng, NEJ tack...

Vad jag glömde bort sen sist det hände var att RYGGEN INTE TÅL den hårda soffan. Vaknade med ALLA muskler i kroppen i kramp och höften vet jag inte hur den var, men det KNAKADE oroväckande om hela ryggen när jag gick upp....Eller jag ska nog vara glad att ryggen hittade hem själv, annars hade det blivit flera veckors vila och kanske besök hos Katarinadoktorn för egen del, suck...Gick in och la mej i sängen sista två timmarna när Mats åkt till jobbet!!!


Igår spelade Hästö hem en tredje och avgörande match i kvalet till elitserien. Vad tippar vi matchen i Halmstad på söndag??? Storseger till Drott tyvärr. Vi i publiken var de som lyfte Hästö igår (och Jens...fniss) Jag är en obotlig optimist och hoppas hoppas att de vinner, men tyvärr hjälper nog inte det. Äh kval är kval och allt kan hända för all del, men Drott kändes starka när de väl "spelade ut" igår, så med hemmaplan och hemmadomare...


Nej det blir nog tack och adjö för Hästö för den här gången och för VÄLDIGT lång tid framöver. Hur ska vi få Boberg, Steen, Sandström och gänget att stanna ett år till???    Nej, det är nu eller inte på VÄLDIGT länge(aldrig känns inte rätt här...) som gäller för Hästös del...


Ikväll andra träningen med Ronneby- oh yes, det blir kul. Sen åker vi hem och laddar för kvalet på Söndag...VINN VINN VINN VINN VINN VINN VINN!!!!

Jag VILL VILL VILL VILL VILL VILL spela div 2 nästa säsong...

Och det laget ska inte behöva harva i 3:an en säsong till -det vore slöseri med sånna talanger!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards