Nelliesmamma

Alla inlägg den 21 april 2009

Av nelliesmamma - 21 april 2009 21:37


Jajjamänsan!!! Jag heter Nisse och jobbar på MANPOWER!!!


Tänk att klockan 10 i förmiddags när jag skrev senast visste jag INTE att jag skulle börja jobba IMORRON kl 9!!!


Manpower ringde idag och sa att TYVÄRR blev det ingenting med den tjänsten som jag sökt, MEN att jag var påtänkt för ett annat uppdrag. Kan du börja imorron???


-SÅKLART!!! sa jag!


Jag ska jobba som internationell ordermottagare på Astra som är en del av Ericsson på nåt lustigt vis....ägaren hör hemma i Kanada, men styrs från Schweiz, det du!! Jag ska egentligen jobba ifatt de 2000 ordrar som de hamnat efter med då de bytte datasystem för en tid sen. Ja inte JAG, men vi som blivit inhyrda för att göra det.


Sen har företaget konsulter från Manpower som jobbat i flera år där. Tydligen och om man sköter sig RIKTIGT bra så kan man kanske bli anställd direkt av Astra. Men nu tar vi en dag och sak  i taget och jag hoppas att jag ska trivas!!!


Det roliga är att jag som jobbat i butik i flera år (med uniform) och inte direkt klär på mej nåt annat än stall och träningskläder när jag kommer hem - jag har inget att ha på mej när jag ska jobba på fint kontor!! Iväg till Lindex och köpte två uppsättningar kläder!!!


Hoppsan, känn dej lite sne och lägg huvve på sidan så ser du bra!!! haha





Ett par svarta byxor och en blå top med trekvartsärm...



Och ett par grå byxor med en lila top....


Alla vanliga kläder som inte hör hemma på träning eller i stallet är fortfarande för smått sen jag fick Nellie. NU kanske jag kan få en nytändning och verkligen ta tag i det där med vikten på ALLVAR!!

Av nelliesmamma - 21 april 2009 09:47


Jag ska RIDA idag. Gu´ va härligt alltså!! Träningen igår gick ganska bra, gick på ungefär 60% eftersom jag kände att kroppen inte är helt ok ännu!!


Lite jobbigt där med spelare som sprider lite os omkring sig. Om man inte tycker att det är roligt med handboll så har jag ett tips:


Stanna hemma så slipper andra smittas!!!


Heltidsoptimisten vaknade igår. Hallby klarade inte kvalet till div 1, jag är jättelessen för DIN skull Ida, men desto gladare för VÅR skull. Kanske Jönköping drar sig ur då?? FÅR man verkligen ha både A-lag och Farmarlag i samma serie?????????????????????????????????


 (inte samma, men samma nivå)

Hoppas inte så Ronneby blir uppflyttade till 2:an!!!


Då har vi plötsligt 3 chanser:


Rydebäck som kanske ska dra sig ut.

Handbollsförbundet som ska omorganisera.

Jönköping som kanske ska dra sig ut.


Med dessa positiva tankar ger jag mig ut på min ridtur i Strömsberg och samtidigt laddar för föräldragrupp på Habiliteringen i eftermiddag!!



...





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards