Nelliesmamma

Alla inlägg den 16 april 2009

Av nelliesmamma - 16 april 2009 15:53


Men för er som inte läser kommentarerna så har jag fått en UTMÄRKELSE!!


Den fick jag av Tant Grön och jag blev JÄTTEMALLIG, men med lite fördröjning....hehehe





Va? Va? Va? Fint va???

Av nelliesmamma - 16 april 2009 15:44


Jag heter Harriet Gustafsson och bor i Norrköping. Jag är 70 år gammal och jobbar som rörkrökare. Jag ääälskar ärtsoppa med fläsk. Jag har tre barn. Mitt hår är grått och grönt och mina ögon är svarta. Min stora idol är Beyonce. 

.

.

.

.

.


Gör så här:

Förnamn= Mellannamn

Efternamn= Bästa vännens namn

Hemort=senaste semesterresan

Ålder= Mammas ålder

Jobb= Pappas jobb

Favoritmat= Det du avskyr!

Antal barn= Antal piercingar (hål i örat räknas)

Hårfärg= Färgen på din tröja

Ögonfärg=Färgen på dina byxor

Idol= Den du senast lyssnade på


Löjligt när kompisen har samma efternamn med annan stavning....fniss...



...

Av nelliesmamma - 16 april 2009 15:12


Det blev rida av och jag tänkte dela med mig av den underbara händelsen....


Så här ser det ut när man rider på Flower. Hon är mycket nervös av sig och hoppar till ungefär 300 gånger när man är ute på en 1,5-timmestur...fniss



När man passerat hovslagarbengt så viker man av på Blekingeleden...



Sen tar skogen vid, och det är helt otroligt vad fint det är i Strömsbergsskogarna!!!



 


Obs att Flowers öron är med på alla bilder, det ser väl för gulligt ut????


Det finns olika sevärdheter oxå, stenar som inlandsisen gjort fina och lagt lite här och där....



Jakttorn, men observera att jag mest ville visa vilken underbar dag det var idag, inte ett moln på himlen!!!



Och hagarna man rider förbi, det är som taget ur en saga!!




Ja, det tog en och en halv timme ungefär och efteråt kunde jag inte GÅ!! Det är helt otroligt vad ont i ärslet och benen man får...TROTS att jag bara åker omkring i skritt!!!


Så jag lämnade Flower i hagen...



Benny hade knappt märkt att vi var borta. De går i sommarhagen så det finns gott om sysselsättning för en ensam liten ponny....



Ja det var allt för den här gången...



...

Av nelliesmamma - 16 april 2009 08:54


Idag skiner solen, Nellie är frisk, Af håller sig lugna, inga läkartider..... Nu ska inte jag måla fan på väggen, men min erfarenhet säger mig att NÅGOT annat kommer hända som gör att det inte blir nån ridning ialla fall!!!


Håll tummarna nu allihop. Jag tar bara 4,5:an med mina egna hästar och Boss först- sen drar jag till storskogen och rider med Flower!!! Kanske kan komma ihåg kameran???


Träning med Ronneby igår, och det är LITE avslaget såklart. MEN kom inte och klaga på uppslutningen: 23 stycken på träningen nu när det är "mellansäsong" och inget DRAG liksom. Farbror Flaxe är smart och kör mycket spel och turneringar så alla får va med.


Konstigt, jag måste gått på halvfart ganska länge på slutet för jag hänger inte riktigt med!! Jag tycker jag borde stänga mycket mer, men det ramlar in ganska mycket bakom tanten. Svårt att ladda om när man dragit ner på sitt eget tempo....


MEN när vi kör rena avslutsövningar och fötterna är "igång" då är det "nästa kassa tack" som gäller....för hos mej är det stängt!!! Hahahaha


Mamma: Det blixrar som fasen på altanen.....;-)


...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nelliesmammas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards